Prototipul autobuzelor hibrid care vor circula în Bucureşti va fi livrat pe 1 martie, acesta fiind dotat cu scaune tapiţate şi climatizare automată, cu prize USB pentru încărcarea rapidă a dispozitivelor mobile şi funcţii speciale destinate persoanelor cu dizabilităţi, potrivit Agerpres.
Într-o postare pe Facebook, primarul general, Gabriela Firea, a prezentat şi primele imagini cu autobuzul hibrid.
„Achiziţia noilor autobuze hibrid – Mercedes-Benz Citaro Hybrid – este un pas important în diminuarea poluării generate de traficul urban. Prototipul va reprezenta mărţişorul pentru Bucureşti, acesta fiind livrat pe data de 1 martie. Din luna mai, Primăria Municipiului Bucureşti va recepţiona câte 20 de bucăţi pe lună, până în luna noiembrie inclusiv, totalizând un număr de 130 de bucăţi”, a precizat sursa citată.
Valoarea totală a contractului este de aproximativ 50 de milioane de Euro cu TVA inclus, iar garanţia este de 8 ani.
„Interiorul autobuzelor este modern, practic, dotat cu scaune tapiţate şi climatizare automată, cu o capacitate mare de transport călători, cu funcţii speciale destinate persoanelor cu dizabilităţi, este dotat cu prize USB pentru încărcarea rapidă a dispozitivelor mobile, cu sistem informatic performant care permite atât furnizarea informaţiilor în timp real despre călătorie pasagerilor, precum şi furnizarea unor date importante despre starea de funcţionare a autobuzului către Societatea de Transport Bucureşti. O atenţie specială a fost acordată şi postului de conducere al şoferului, acesta beneficiind de dotări de ultimă generaţie care îi cresc siguranţa şi confortul, respectiv îi reduc sursele de stres sau oboseală”, a menţionat primarul general.
Sistemul hibrid compact a fost adăugat versiunii de bază a autobuzelor Mercedes Benz Citaro Euro 6
Conform aceleiaşi surse, sistemul hibrid compact, adăugat versiunii de bază Mercedes Benz Citaro Euro 6, reprezintă „o soluţie sustenabilă, economică şi fiabilă”, necesitând o mentenanţă similară autobuzelor convenţionale.
„Tehnologia hibridă ce echipează aceste autobuze face ca motorul electric, dispus între motorul termic şi transmisia automată, să funcţioneze atât ca agregat de antrenare a roţilor, cât şi ca generator de energie atunci când autobuzul frânează, energie care este la rândul ei este stocată spre a fi folosită la punerea în mişcare a autovehiculului. Astfel, energia generată din frânare, pierdută în cazul autobuzelor convenţionale, este folosită acolo unde este nevoie de ea mai mult – la pornirile de pe loc constante, generate atât de plecările din staţiile S.T.B. cât şi de traficul urban aglomerat. Această calitate conduce la o reducere semnificativă a noxelor emise, cât şi a consumului de carburant”, a mai arătat Firea.
Primarul general menţionează că, în scopul măririi aportului adus de tehnologia hibridă, a fost adăugat un sistem de virare tip „Intelligent eco steering”, care, spre deosebire de un sistem de virare clasic, foloseşte energie doar în momentele în care conducătorul autobuzului schimbă poziţia volanului. De asemenea a fost adăugată o punte motoare construită din materiale uşoare, silenţioasă, cu zgomot de rulare redus, ce foloseşte pentru lubrifiere un mix de ulei mineral şi sintetic pentru o mentenanţă cât mai redusă.