◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro15.11.2024

Formula câștigătoare pentru știrile locale: o compilație de idei bune

Supraviețuirea și înflorirea știrilor locale depind de capacitatea jurnalismului de a se adapta la nevoile în schimbare ale audienței sale, menținând în același timp standarde profesionale înalte. Prin generarea de conținut local relevant, prin valorificarea tehnologiei și prin promovarea angajamentului comunității, instituțiile locale de știri pot rămâne indispensabile cititorilor lor.

Există multe echipe locale de știri care produc jurnalism foarte bun și care, totuși, se apropie cu pași repezi de momentul final. Richard Gingras, vicepreședintele Google News, citat de reutersinstitute.politics.ox.ac.uk, susține că „oamenii vor să cunoască și să influențeze lucrurile apropiate lor. Servirea publucului local este cel mai important lucru pe care îl poate face presa locală”.

Experții punctează câteva repere pentru ca presa locală să-și poată continua rolul crucial în societate, în era digital – jurnaliștii trebuie să se „specializeze”  în identificarea nevoilor din comunitate care nu sunt satisfăcute și să producă în mod constant cel mai de încredere jurnalism posibil despre aceste nevoi.

Pe de altă parte, luând exemplu de la publicații locale care au avut success și au reușit să se mențină într-o industrie în declin evident și prelungit, foarte importante rămân colectarea și agregarea datelor publice (prognoze meteo, calendare de evenimente, informații despre trafic etc.), folosirea tehnologiei pentru a prezenta aceste date într-un mod ușor accesibil și util pentru cititori,  atragerea de reclame de la afacerile locale, mai relevante și mai interesante pentru publicul local, publicarea de conținut generat de utilizatori (un instrument puternic pentru știrile locale, care încurajează cititorii să trimită videoclipuri, fotografii, eseuri sau alt conținut și care pot crește implicarea și stimula un sentiment de comunitate), programe de premii, instrumente de bunăstare (o notificare zilnică pentru o pauză, meditație, exerciții de respirație sau exerciții fizice poate oferi utilizatorilor motive zilnice pentru a interacționa cu aplicația de știri), stimularea spiritului comunitar prin introducerea de caracteristici care încurajează interacțiunea socială și colaborarea (consilii comunitare, liste de evenimente locale și platforme pentru sprijinul cartierului). (Roxana Istudor)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *