◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro25.11.2024

Majoritatea postărilor tip știre de pe social media sunt distribuite fără a fi citite

Un nou studiu realizat de o serie de universități americane a relevat faptul că 75% din postările de pe rețelele sociale legate de știri au fost distribuite fără a fi citite.

Practic, cea mai mare parte a utilizatorilor de rețele sociale partajează link-uri către conținutul de știri online fără a citi mai întâi articolul, potrivit Euronews.

Din 2017 până în 2020, cercetătorii din universitățile americane au analizat peste 35 de milioane de postări publice pe Facebook cu adrese URL către site-uri web în momentele cheie ale ciclului politic american. Ei au descoperit că 75% dintre aceste link-uri postate au fost partajate fără un click. De exemplu, un utilizator poate reposta titlul, rezumatul sau numărul de aprecieri ale unei știri fără a citi conținutul sau a verifica faptele. „Rezultatele sunt grăitoare și alarmante. Acest lucru ar putea explica de ce este obișnuit ca dezinformarea să se răspândească atât de repede prin intermediul rețelelor sociale”, arată autorii studiului, care a fost publicat în revista Nature Human Behaviour.

Cercetătorii cred că oamenii împărtășesc fără să facă click din cauza naturii „grăbite” a interacțiunilor online. „Un motiv ar putea fi supraîncărcarea de informații în fluxurile personale și de rețele sociale, ceea ce pune presiune pe utilizatorii online de a fi oportuni și, astfel, determinându-i să se bazeze pe indicii adesea superficial. Ceea ce se întâmplă ca urmare este că utilizatorul rețelelor sociale se simte mai informat decât este cu adevărat”, au scris autorii studiului.

Autorii, totuși, adaugă că această tendință poate fi determinată și de un număr mic de conturi partizane hiperactive de pe Facebook, care tind să reposteze conținut pentru a-și amplifica acoperirea.

Autorii recomandă companiilor de rețele sociale să elaboreze avertismente generale sau alerte just-in-time înainte de a partaja știrile, care să le permită oamenilor să cunoască riscurile de a face acest lucru fără a citi materialul. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *