◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro25.11.2024

Cercetare Pew Research.
Zeci de milioane de americani consumă știri
de la … influenceri fără experiență jurnalistică

Un studiu unic al Centrului de Cercetare Pew oferă o înțelegere mai profundă atât a structurii universului influencerillor de știri, cât și a audienței acestora. Proiectul include o examinare aprofundată a unui eșantion de 500 de influenceri populari de știri și a conținutului pe care îl produc, derivate dintr-o analiză a peste 28.000 de conturi de social media, precum și un sondaj reprezentativ la nivel național asupra americanilor pentru a înțelege mai bine cine primește în mod regulat știri de la aceste surse.

Aproximativ unul din cinci americani – inclusiv o proporție mult mai mare de adulți sub 30 de ani (37%) – spun că primesc în mod regulat știri de la influenceri pe rețelele sociale.

Potrivit pewresearch.org, alte descoperiri ale cercetării arată că o majoritate clară a influencerilor de știri sunt bărbați (63%) și mai ales majoritatea (77%) nu au nicio afiliere sau experiență cu o organizație de știri.

Printre americanii care primesc știri de la influenceri, cei mai mulți (65%) spun că aceștia i-au ajutat să înțeleagă mai bine evenimentele actuale și problemele civice. Șapte din zece respondenți spun că știrile pe care le primesc de la influenceri de știri sunt cel puțin diferite de știrile pe care le primesc din alte surse.

Majoritatea influencerilor de știri sunt pe mai multe site-uri, dar X este cea mai frecvent utilizată platform. În același timp, este obișnuit ca influencerii să aibă o prezență pe mai multe site-uri pentru a-și maximiza audiența. Mulți influenceri distribuie conținut și prin podcasturi (34%) sau buletine informative (22%). Și pe site-uri, majoritatea influencerilor de știri (59%) își monetizează prezența online într-un fel, fie prin abonamente, donații sau prin vânzări de mărfuri.

Accesați mai multe detalii de bază despre locurile în care postează influenții de știri.

De asemenea, cercetarea a mai constatat că aproape una din cinci persoane care influențează știrile (18%) își împărtășesc o parte din identitate sau credințe dincolo de orientarea lor politică. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *