◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro16.11.2024

Studiu LinkedIn: companiile angajează oameni fără diplomă universitară, pentru abilități neobișnuite

Tiparele de angajare pentru companii s-au schimbat în ultimii ani. Din ce în ce mai mult, angajatorii sunt bucuroși să recruteze personal care nu are o diplomă. Dacă până acum facultatea a fost un rit tradițional de trecere, milioane de tineri văzând în învățământul superior una dintre singurele modalități de a-și angaja un loc de muncă, un trend accentuat prinde formă: creșterea numărului de locuri de muncă ce nu necesită diploma universitare, precum și alte alternative la învățământul superior, care pot duce la oportunități interesante de angajare și carieră. Acestea includ ucenicii, stagii de muncă, școli de meserii, stagii, certificări și alte cursuri scurte și multe altele, relatează Euronews.

În Marea Britanie s-a înregistrat o creștere cu 14,2% a numărului de locuri de muncă pentru care nu este nevoie de diplome din 2021, potrivit unui studiu recent de la LinkedIn. Acest trend se datorează faptului că întreprinderile se concentrează mai mult pe abilitățile soft, cum ar fi adaptabilitatea și colaborarea, care nu pot fi măsurate în termeni de diplomă, dar au ca rezultat o schimbare a metodelor de angajare.

De asemenea, companiile realizează din ce în ce mai mult că abilitățile tehnice și specifice postului pot fi predate mai ușor unei varietăți de candidați la nivel de începător.

Datele LinkedIn au evidențiat, de asemenea, că personalul cu seturi de abilități specifice are de cinci ori mai multe șanse să-și găsească un job decât cei cu diploma universitare.

Janine Chamberlin, manager de țară în Marea Britanie la LinkedIn, a declarat: „Este important să știm că există multe căi diferite către cariere de succes. Lumea muncii se schimbă rapid, în special în era inteligenței artificiale, iar companiile regândesc modul în care angajează și antrenează oameni pentru a atenua deficitele de competențe emergente. Companiile recunosc din ce în ce mai mult că diplomele nu sunt singura modalitate de a identifica un candidat de calitate – se angajează oameni pentru abilități neobișnuite transferabile, inclusiv lucrul în echipă și comunicare, apoi se formează pentru anumite roluri de muncă”.

Uceniciile sunt din ce în ce mai văzute ca o alternativă viabilă la universitatea cu normă întreagă, oferind uneori acces mai bun la anumite sectoare și oportunități de angajare mai profitabile mai târziu. 

LinkedIn estimează că competențele necesare locurilor de muncă din Marea Britanie se vor schimba cu 65% până în 2030 față de ceea ce erau în 2016, influențate în principal de progresele AI.  Ca atare, nouă din 10 angajatori consideră că abilitățile soft sunt de o importanță capitală, cele cinci abilități cele mai solicitate pentru companiile din Marea Britanie fiind serviciul pentru clienți, leadership, comunicare, management și lucru în echipă.

Utilitățile, tehnologia, informația și mass-media, precum și administrația guvernamentală sunt unele dintre sectoarele care angajează cel mai mult la nivel global în prezent. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *