◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro16.11.2024

Pachetele de vacanță,
din nou la modă

Pachetele de vacanță în Europa au revenit la modă, după mai mulți ani în care călătorii au obișnuit să-și facă propriile lor trasee pe internet. Specialiștii în turism au explicat ce a dus la această schimbare, relatează radioromania.ro.

Conform analiștilor în turism, revenirea la achiziţionarea de pachete de servicii turistice a început anul trecut şi a accelerat în această vară, cel mai aglomerat sezon de după pandemia de coronavirus. „Este ceva pe care îl credeam mort încă din anii ’70. Însă după COVID, din ce în ce mai mulţi oameni îşi rezervă pachete de vacanţă”, a spus Stuart Hatcher, economist şef la firma de consultanţă IBA, potrivit Reuters.

Conform analiştilor de la Euromonitor, cheltuielile cu pachetele de vacanţă în Europa ar urma să ajungă la 117 miliarde de dolari în acest an, în creştere cu 11% în comparație cu situaţia de anul trecut. Acestea vor atinge anul viitor un nou vârf de 125,9 miliarde de dolari.

Analistul Caroline Bremner, de la Euromonitor, a explicat că în perioadele cu vârf de inflaţie, cum a fost în ultimii doi ani, pachetele de vacanță le permit consumatorilor să îşi eficientizeze bugetele, potrivit agenției de presă Reuters, citată de Agerpres.

Datele Euromonitor arată că între anii 2024 şi 2029 preţurile pachetelor de vacanţă vor înregistra o rată anuală compusă de creştere de 3,5%, mai puternică decât înainte de pandemia de coronavirus, când au crescut cu un ritm de 1,3% în perioada 2014 – 2019.

Pachetele de vacanţă sunt atractive mai ales pentru amatorii de vacanţe cu venituri mici spre medii care vor un concediu pe litoral cu opţiuni all-inclusive şi activităţi de tip family-friendly, susţine Caroline Bremner. Grecia, Italia şi Spania se numără printre cele mai populare destinaţii.

În plus, analiștii au amintit că pachetele de vacanţă care oferă o flexibilitate redusă erau favorite în rândul celor din generaţia baby boomer, cu vârsta de peste 65 de ani. Însă, în prezent, și tinerii par să fie tentaţi de pachetele de vacanţă mai flexibile comparativ cu cele din trecut.

Pentru a se adapta la gusturile tinerilor, directorul general de la TUI, Sebastian Ebel, a spus că această companie a început să ofere mai multă flexibilitate pentru pachetele sale de vacanţă. De exemplu, le oferă clienților posibilitatea de a folosi o altă companie aeriană sau a-şi ajusta perioada vacanţei.

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *