◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro25.11.2024

Noi manuale pentru educație jurnalistică, sub egida UNESCO

Noile manuale pentru profesorii de jurnalism au câștigat o mare vizibilitate la congresul anual al Asociației Internaționale pentru Cercetare în Comunicații și Media (IAMCR), desfășurat în Franța. Ocupându-se de acoperirea inteligenței artificiale (AI) și de predarea jurnalismului online, cele două lucrări sunt rodul unui parteneriat dintre UNESCO și Consiliul Mondial pentru Educație în Jurnalism (WJEC). Relația a avut ca rezultat, de asemenea, mai mult de 17 seminarii organizate de afiliații WJEC din 16 țări.

Cele două noi cărți au stimulat o discuție vibrantă, intitulată „Predarea jurnalismului astăzi”, la începutul congresului IAMCR de la Lyon. Publicațiile au fost posibile cu sprijinul financiar acordat WJEC din Programul internațional pentru dezvoltarea comunicării (IPDC) al UNESCO.

Potrivit unesco.org, unul dintre manuale oferă explicații despre AI, învățarea automată, algoritmi și alți termeni tehnici, precum și evaluarea modului în care contextele culturale afectează încadrarea inteligenței artificiale. De asemenea, în carte sunt și sfaturi practice pentru a găsi și a spune povești despre AI. Barbie Zelizer, fondatoarea Center for Media at Risk, de la Universitatea din Pennsylvania, a spus că este important ca acoperirea AI să nu excludă părți ale producției de știri cum sunt curiozitatea, independența, intuiția. Nici acoperirea nu ar trebui să conducă la prioritizarea vitezei, modelării, scrierii în formule bazate pe șabloane. Zelizer a avertizat că noțiunea de „inevitabilitate” a inteligenței artificiale, „ideea că este deja peste tot și trebuie s-o adoptăm cu toții”, ar putea diminua orizontul jurnalismului.

Prezentarea celui de-al doilea manual, „Predarea jurnalismului online”, a fost susținută de prof. Susan Keith de la Universitatea Rutgers, care a menționat că această resursă a avut contribuții ale a 19 autori din nouă țări: „Predarea online – cel puțin a preda bine online – necesită mai mult efort decât predarea personală. Conținutul unui curs față în față nu poate fi pur și simplu aruncat online, cu așteptarea că efortul va avea succes.

A fi gata să predam jurnalism online ne pregătește pentru următoarea criză de sănătate, criză civilă sau alt eveniment neprevăzut care i-ar putea obliga pe studenți să învețe virtual”.

Cele două manuale lansate la IAMCR fac parte din seria Jurnalism Education, a UNESCO/IPDC, care include o gamă de programe de învățământ model liber accesibile și manuale specializate pentru educatorii jurnaliști.

Următorul congres al WJEC va avea loc la Perth, Australia. (redacția UZPR)

Foto: unsplash.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *