Universitatea din Leeds a derulat cu succes un program de formare în jurnalism VR, în care studenții din primul an experimentează scenarii de relatare a infracțiunilor.
Actuala simulare VR îi duce pe studenți printr-o poveste de raid de droguri, în care învață să verifice rețelele sociale, să organizeze conferințe de presă, să interacționeze cu surse interpretate și să producă articole și știri, totul în timp ce exersează protocoalele jurnalistice adecvate și considerentele de siguranță.
Lectorul Carl Hartley plănuiește să extindă programul pentru a include scenarii de relatare bazate pe traume, concentrându-se pe povești sensibile, cu sprijin încorporat în domeniul sănătății mintale și îndrumări privind lucrul cu surse traumatizate – cu scopul de a pregăti mai bine următoarea generație de jurnaliști pentru provocări emoționale.
Potrivit journalism.co.uk , după un proiect pilot de succes, în care studenții din primul an au experimentat relatarea crimelor prin realitate virtuală, ideea actualei sesiuni este aceea de a le oferi senzația de lucru efectiv în industrie.
Odată ce studenții își pun căștile, văd un text de la editor care le cere să relateze o știre de ultimă oră despre un raid local legatde droguri. Studenții sunt întrebați dacă ar trebui să meargă direct acolo, să sune la biroul de presă sau să verifice pe rețelele sociale pentru actualizări. Răspunsul corect este să verifice rețelele sociale, unde se pot pregăti pentru o conferință de presă, pe care o organizează apoi sunând la biroul de presă simulat. Studenții sunt apoi însărcinați să creeze o postare pe rețelele sociale și să interacționeze cu sursele, cu ajutorul unor scene preînregistrate.
Sarcina finală este de a se produce un articol scris pe baza tuturor informațiilor pe care studenții le-au putut obține.
În spatele proiectului se află Carl Hartley, lector de jurnalism la Universitatea Leeds. (redacția UZPR)
Foto: pixabay.com