Exodul utilizatorilor care au plecat de pe rețeaua lui Elon Musk, X, fostă Twitter,
se datorează parțial faptului că implicarea lui Musk în campania electorală a lui Donald Trump a arătat în mod clar unde se află loialitatea sa politică, miliardarul schimbând fundamental și modul în care oamenii văd X ca pe o platformă, în special ca pe un loc pentru a obține jurnalism de bună calitate.
Potrivit themediaonline.co.za, mulți dintre cei care „au migrat” pe rețeaua Bluesky au fost editori, organizații de știri și jurnaliști, aceștia trimițând un mesaj că nu mai văd X ca pe un spațiu valoros pentru a-și posta materialele de presă. Un grup de jurnalişti din Marea Britanie a semnat o scrisoare deschisă prin care spunea că X „nu mai este un instrument util pentru relatarea obiectivă”.
Datele Digital News Report din 2024 al Institutului Reuters pentru Studiul Jurnalismului (din sondaje realizate în ianuarie), precum și ale Pew Research Center și Ofcom, stabilesc că 15% dintre americani și 14% dintre britanici folosesc X pentru știri. Cifrele noastre sunt similare cu cele ale Pew Research Center și Ofcom.
NPR a fost una dintre primele mărci de știri care a încetat să mai posteze, iar The Guardian a urmat. Federația Europeană a Jurnaliştilor, care reprezintă aproape 300.000 de profesioniști media, a anunțat că va înceta să mai posteze pe X din ianuarie, când Donald Trump va prelua mandatul. (redacția UZPR)
Foto: pixabay.com