◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro24.10.2024

Studiu. Jurnalismul soluțiilor poate reaprinde interesul pentru profesie al studenților dezamăgiți de industria media

Un nou studiu realizat de cercetători de la Universitatea din Adelaide, Australia, și mai multe universități din SUA a descoperit că jurnalismul soluțiilor ar putea juca un rol în reangajarea studenților dezamăgiți de media, întărirea abilităților lor de relatare și creșterea recrutării în profesie.

Jurnalismul de soluții este raportarea riguroasă a răspunsurilor la probleme, mai degrabă decât raportarea doar asupra problemelor în sine. Doctorand la Universitatea din Adelaide, Katherine Roff, care a făcut parte din echipa de cercetare, spune că jurnalismul de soluții este construit pe patru „piloni”, utilizați în formare de organizații precum Solutions Journalism Network din SUA și Walkley Foundation din Australia.

„O poveste de jurnalism de soluții trebuie să se concentreze pe răspuns; să ofere o perspectivă asupra răspunsului, cum ar fi cum să-l implementeze; să raporteze dovezi că răspunsul are un impact (sau nu, pentru că și acesta ar putea fi perspicace); și să recunoască limitările, inclusiv goluri. Este o abordare constructivă a jurnalismului, care s-a dezvoltat ca răspuns la părtinirea negativă pe care o vedem atât de mult în știrile noastre și la oboseala din știri care decurge din aceasta. Ca oameni de știință, trebuie să înțelegem mult mai multe despre ce înseamnă abordarea pentru următoarea generație de jurnaliști”.

Studiul, care a fost publicat în revista Sage Journals, sugerează că educația jurnalistică rezonează puternic cu studenții mass-media. „Descoperirile noastre sugerează că introducerea soluțiilor jurnalismului poate prezenta o cale de creștere a recrutării și reținerii în universități și de a implica mai bine studenții în industrie”, spune Roff, care a condus studiul împreună cu profesorul asistent Kyser Lough, de la Universitatea din Georgia și profesor asociat. Karen McIntyre de la Universitatea Virginia Commonwealth.

Potrivit miragenews.com, cercetarea, care a implicat interviuri aprofundate cu jurnaliști profesioniști care au întâlnit soluții în jurnalismul la universitate, a constatat că există încă bariere în implementarea abordării în redacții, cum ar fi presiunile privind termenele limită și constrângerile de timp, precum și părtinirea implicită în prezentarea de soluții. povestiri. Cu toate acestea, participanții au spus că încă implementează abordarea într-o anumită formă, afirmând că jurnalismul de soluții le-a stimulat CV-urile, a crescut intenționalitatea în raportare, și-a perfecționat abilitățile de interviu și a aplicat o lentilă reflexivă muncii lor. Jurnalismul de soluții a fost adesea aliniat cu viziunile lor despre lume. „Dacă această abordare se simte relevantă pentru studenți, le întărește relatarea și le poate oferi un avantaj pe piața muncii, atunci aceasta are un potențial uriaș în sector”, spune Roff.

Concluziile studiului se bazează pe studii recente care au descoperit că a avea o pasiune pentru justiția socială este unul dintre cei mai mari predictori ai implicării studenților la jurnalism care doresc să urmeze o carieră în domeniu. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *