◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro15.11.2024

Windy Bircu, între imaginea-simbol și imaginea dramatizată (de Andrușa R. Vătuiu)

În luna iunie a.c., semnalam ca eveniment cultural în Municipiul Orșova, vernisajul expoziției de artă vizuală ,,Revelația Windy” în care tânăra româno-daneză Windy Bircu, și-a expus creația artistică.

După mai multe participări publice la diverse expoziții de pictură, atât în țară cât și în străinătate, artista a dorit să expună în Orșova, orașul unde locuiește în prezent. După expoziția ,,Revelația Windy”, vernisată anul trecut la Centrul Cultural Friedrich Schiller din București, promotoarea noului curent suprarealist, care îi poartă numele,a expus la Orșova, într-un spațiu sacru binecuvântat – Catedrala Romano–Catolică Sfânta Fecioară Maria, în care Windy a primit taina botezului.

Fiindcă se anunța un an rodnic în cariera sa artistică, i-am urmărit evoluția. Renumitul critic de artă Armand Steriadi, precizează că ,,în esență, ritmul intern al picturii lui Windy Bircu ne reliefează cu argumente plastice, modul cum se poate conjuga armonios geograficul și esteticul. Construit pe principiul polifoniei vizuale, o pictură  de acest gen, vădește rigoare și persistență a lucrului cu materia. Cu cât este mai intensă, mai dinamică imaginea, cu atât crește și puterea mesajului”.

Vorbind despre suprarealism, ne amintim faptul că pictorul suprarealist Max Ernst, explica în anul 1934 că ,,  fiecare are deplina libertate să se miște cu îndrăzneală și absolută dezinvoltură într-o zonă care se află la granița dintre lumea interioară și cea exterioară care, deși nu este foarte precisă, posedă o deplină realitate (suprarealitate!) fizică  și psihică.

Windy Biecu, continuatoare a suprarealismului clasic, reușește să treacă mai departe, prin încercarea de a descoperi prin revelație, stări și imagini din afara realității, aducând o contribuție majoră la crearea unui nou curent în suprarealism. Introspecția ca proces de autoobservare și meditația, sunt pârghiile care o ajută pe tânăra artistă, să-și exprime prin culoare și formă, prin linii și combinații grafice nu întotdeauna cu corespondențe reale, stări mentale sau fragmente ipotetice dintr-o imagine deformată de unde ale irealului.

În perioada 11-13 octombrie 2024, Windy Bircu a fost la Barcelona (Spania) unde a expus la Artio Gallery, iar în perioada 12-28 noiembrie 2024, participă la Expoziția „Capitalele lumii” organizată în incinta Senatului României de către Galeria de Artă și Asociația Social Team.

În aceeași locație, începând din 29 noiembrie  până în 22 decembrie 2024, va fi prezentă în Expoziția Ludis, organizată de Galeria de Artă în colaborare cu Loteria Română.

În curând, iubitorii de artă din Mehedinți vor avea ocazia să vizioneze o expoziție personală, ce se va deschide la Palatul Culturii Teodor Costescu din Drobeta Turnu Severin, în cadrul căreia, după cum apreciază  Armand Steriadi, ,,arta lui Windy se înfățișează ca o sinteză de idei ce desfide canoanele, locurile comune, integrând tulburător procesele și mai ales acele acute crize de conștiință de care amintea Malraux în eseurile sale”.

Revista „Cronica timpului” a Uniunii Ziariștilor Profesioniști din România, în numărul din august 2024, a acordat un spațiu generos evoluției tinerei artiste Windy Bircu.  Implicarea directă a membrilor UZPR: George Vlaicu- redactorul-șef adjunct al revistei „Cronica timpului”, scriitorul  și criticul de artă Armand Steriadi, directorul revistei „Obiectiv mehedințean” Teodor Abagiu și  subsemnatul, semnifică interesul pe care Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România îl manifestă în acțiunea de promovare a tinerelor talente indiferent de activitatea artistică, fiindcă numai media poate asigura contactul informativ permanent cu masa largă a iubitorilor de artă. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *