◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro16.11.2024

„Innovation Through Crisis: Journalism and News Media in Transition”. Despre reziliență și inovație
în mass-media

Cartea „Innovation Through Crisis: Journalism and News Media in Transition”, de Mona Kristin Sorvoll și Ragnhild Kristine Olsen, oferă perspective asupra interacțiunii dintre criză, reziliență și inovație în mass-media de știri. Examinând modul în care media norvegiană de știri s-a adaptat și a inovat în timpul pandemiei de Covid-19, volumul oferă noi cunoștințe despre strategiile de rezistență ale organizațiilor de știri și capacitatea acestora de a crea valoare pentru ei înșiși, pentru publicul lor și pentru societatea în general în vremuri de incertitudine fără precedent, relatează norden.org.

Printr-o gamă variată de metode calitative și cantitative, cercetarea prezentată descoperă modul în care crizele servesc atât ca oportunități de inovare, cât și ca amenințări la adresa practicilor și afacerilor jurnalistice. Bazându-se pe perspectivele din studiile jurnalismului și al inovației media, cercetările de management și organizaționale și teoria inovației, investigația empirică identifică trei teme generale: criza ca catalizator al inovației, un test critic de reziliență și un amplificator al creării de valoare. Prin mai multe studii empirice, se demonstrează modul în care pandemia de Covid-19 a determinat inovații bazate pe urgență și ambiție în mass-media norvegiană.

Perspectivele teoretice asupra crizei, rezilienței și inovația a aruncat lumină asupra călătoriei transformatoare a mass-mediei de știri din Norvegia în timpul crizei Covid-19, oferind repere valoroase atât pentru savanți, practicieni, cât și pentru factorii de decizie politică. Mona K. Solvoll este profesor asociat la Școala de Comunicare, Leadership și Marketing de la Kristiania University College, Norvegia, iar Ragnhild Kr. Olsen este profesor la Departamentul de Jurnalism și Studii Media de la Universitatea Metropolitană Oslo, Norvegia.

Cercetarea din volum provine din proiectul „Media Innovation Through the Corona Crisis”, de la BI Norwegian Business School (2020–2021), finanțat de Consiliul de Cercetare din Norvegia. (redacția UZPR)

Foto: Facebook

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *