The New York Times și Wall Street Journal au înregistrat câștiguri mari în ceea ce privește abonamentele digitale în 2016 și 2017, CNN a avut cel mai vizionat an în 2018, iar The New York Times a adăugat 120 de noi angajați în redacție. Dar ziarele locale nu merg la fel de bine peste Ocean.
Ultimul deceniu a fost brutal pentru presa locală, iar cifrele din spatele prăbușirii ziarelor locale sunt uluitoare, scrie The Conversation. În 2006, ziarele americane au vândut spațiu pentru reclame de peste 49 de miliarde de dolari și au angajat peste 74.000 de oameni. Până în 2017, veniturile din reclame au scăzut la 16,5 miliarde de dolari (o scădere de 66,4%); forța de muncă din ziare a scăzut cu 47,3%, la puțin peste 39.000.
Într-o perioadă în care știrile politice naționale sunt inevitabile, există mai puține știri locale de găsit și mai puțin interes din partea oamenilor pentru politica locală. Această schimbare în mass-media poate avea un efect direct asupra modului în care votează oamenii. Ziarele locale ajută la protejarea democrației, oferind oamenilor informațiile de care au nevoie pentru a trage la răspundere administrația locală. Ele oferă, de asemenea, o alternativă la știrile naționale care se concentrează adesea pe conflictul partizan.
În cadrul unui studio citat de publicație se arată că pierderea știrilor locale duce la polarizare politică, electoratul devine mult mai partizan, iar guvernarea devine mai dificilă la nivel local și național.
În 1992, de exemplu, alegătorii din mai mult de o treime din statele care au organizat alegeri pentru Senat au ales un senator dintr-un partid diferit de cel pentru care au votat la alegerile prezidențiale. În 2016, nu existau state în care alegătorii să fi făcut acest lucru.
Documentând 110 închideri de redacții locale între 2009 și 2012 și comparând votul împărțit la alegerile din 2012 prin comparație cu zonele care nu au pierdut un ziar local, cercetarea a concluzionat că „declinul ziarelor locale politice polarizează votul”. Chiar dacă procentele s-au dovedit mici, acestea sunt adesea suficiente pentru a se determina rezultatul alegerilor.
„Votul partizan pe care l-am descoperit se datorează trecerii la știrile naționale și faptului că oamenii sunt mai puțin informați cu privire la politica locală”, notează autorii studiului.
Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România
The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro25.11.2024