◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro03.07.2024

Inovație pentru combaterea fenomenului evitării știrilor

Platforma de știri Stuff, din Noua Zeelandă, a „abandonat” structura tradițională a piramidei inversate pentru „cele mai controversate” articole, inaugurând astfel o inovație menită să combată fenomenul evitării știrilor.

Stuff.co.nz a introdus un instrument de urmărire a… sentimentelor, care le cere cititorilor răspunsul lor emoțional la povești și a descoperit că schimbarea modului în care au fost scrise anumite povești a dus la emoții „mult mai puțin negative”. Instrumentul oferă o opțiune de exprimare a emoției în partea de jos a fiecărei povești – „fericit”, „furios”, „îngrijorat”, „trist”, „îmi place” și „nu-mi pasă”.

Potrivit pressgazette.co.uk, Ben Haywood, director de produs, a prezentat răspunsul brandului la evitarea știrilor la recentul Congres INMA World News Media, de la Londra. Abordarea tradițională cu piramidă inversată a știrilor începe cu o „introducere serioasă”, în care cititorilor li se oferă mai întâi cele mai importante informații – cine, ce, când, unde, cum și de ce. Dar pentru poveștile care ar putea genera diviziune, Stuff a decis, în schimb, să adopte o abordare în stil explicativ, care îi conduce pe oameni către cele mai importante elemente ale unei povești, inclusiv abordările subiective ale acesteia, mai jos pe parcursul textului.

Un raport despre încrederea în știrile din Noua Zeelandă, publicat în aprilie, a constatat că aproximativ 75% dintre cei chestionați au declarat că au evitat activ știrile într-o oarecare măsură. De asemenea, cercetarea de la Institutul Reuters pentru Studiul Jurnalismului a constatat în 2023 că 36% dintre cetățeni au declarat că au evitat știrile „des”.

Haywood consideră că fenomenul „ este o adevărată amenințare” la adresa misiunii Stuff „de a ajuta Noua Zeelandă să devină un loc mai bun”: „Este nevoie ca jurnalismul nostru să aibă impact – și pentru asta, trebuie să ajungă la oameni. Avem un semnal din partea publicului nostru că își dorește să aibă o relație mai sănătoasă cu știrile. Este vorba despre a ne organiza pentru a reține atenția oamenilor, astfel încât atunci când avem povești dificile de spus, acestea să aibă impact”. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *