Numărul lansărilor de startup-uri de știri digitale a scăzut din 2022 în Europa, America Latină și America de Nord, potrivit noului raport Global Project Oasis. Global Project Oasis, un proiect de cercetare finanțat de Google News Initiative care cartografiază startup-urile de știri native digitale la nivel global. „Această scădere a startup-urilor de știri digitale poate fi un indiciu că piețele se apropie de un punct de saturație, în special în orașele mari, dar se poate datora și faptului că multe dintre mass-media au început informal, ceea ce le poate face greu de identificat în primul an sau doi de funcționare”, scriu autorii raportului,
Raportul Global Project Oasis a analizat peste 3.000 de publicații din 68 de țări din Europa, America Latină și America de Nord. Printre constatările generale se numără faptul că peste 60% din organismele media studiate sunt organizații pentru profit, în timp ce 32% sunt nonprofit, 5% funcționează informal și 3% sunt organizații hibride, care combină nonprofit și for-profit, venitul mediu anual pentru publicațiile din Europa a fost de 649.951 de dolari (în America de Nord a fost de 602.821 de dolari, iar în America Latină de 159.825 de dolari), că în America Latină și Europa, 68% dintre organizațiile nonprofit au raportat granturile ca sursă principală de venit, în timp ce 59% dintre organizațiile pentru profit au declarat că publicitatea este principalul lor flux de venituri, sau că diversificarea personalului pentru a include profesioniști în vânzări poate crește în mod dramatic veniturile.
Raportul menționează, de asemenea, mai mult de 50 de cazuri de lideri mass-media sau membri ai echipelor redacționale care au fost forțați să lucreze din în exil – în Nicaragua, de exemplu, 20 din 21 de publicații au raportat că cel puțin un membru al echipei a trebuit să părăsească țara și acum lucrează pentru organizație peste hotare. (redacția UZPR)
Foto: pixabay.com