Potrivit unei postari de pe pagina de Facebook a primarului Emil Boc, proiectul are ca obiectiv asigurarea unor servicii de mobilitate de calitate ridicata pentru populatia zonei metropolitane, precum si un transport eficient inspre si dinspre Cluj-Napoca.
„Am semnat astazi (joi – n.a.), impreuna cu primarii comunelor Gilau, Floresti, Baciu, Apahida, Jucu si Bontida acordul de asociere privind realizarea in parteneriat a studiilor de prefezabilitate, fezabilitate, impact asupra mediului si evaluarea strategica adecvata pentru trenul metropolitan si metrou. Acest proiect de investitii reprezinta un pas semnificativ pentru dezvoltarea socio-economica a zonei metropolitane Cluj-Napoca si are ca obiectiv asigurarea unor servicii de mobilitate de calitate ridicata pentru populatia zonei metropolitane, precum si un transport eficient inspre si dinspre Cluj-Napoca”, a aratat Boc.
„In aceasta faza va fi implementat un sistem de transport rapid care va acoperi intregul coridor feroviar cuprins intre halta Nadaselu si statia de la Bontida, pe o lungime de aproximativ 43 de km. Punctele de oprire actuale vor ramane aceleasi si se propune adaugarea unor noi statii de oprire in zonele: Baciu, Tetarom pe str. Taietura Turcului si la podul Ira pe str. Aurel Vlaicu. Pentru fiecare punct de oprire se vor analiza facilitatile disponibile pentru calatori: banci, zone de asteptare, toalete, puncte de procurare a biletelor (automate/case) . De asemenea se va analiza disponibilitatea parcarilor de mici dimensiuni si se va realiza conectivitatea cu transportul public local la fiecare punct de oprire”, a explicat Emil Boc.
„Proiectul va avea doua parti. In prima parte se va realiza legatura dintre comuna Floresti si Podul Ira pe urmatorul traseu propus: zona de sud a comunei Floresti – viitorul spital regional de urgenta – centrul comercial Vivo – cartierul Manastur – centrul orasului Cluj-Napoca si zona de est a orasului, respectiv zona Aurel Vlaicu/Podul Ira.
Pentru zona din afara orasului se va studia posibilitatea realizarii metroului suprateran, iar de la intrarea in Cluj-Napoca acesta urmand a fi realizat in subteran. A doua etapa a realizarii metroului vizeaza crearea legaturii dintre comunele Floresti si Gilau”, a subliniat primarul Clujului.
„In perioada imediat urmatoare va fi lansata licitatia pentru Studiul de prefezabilitate a metroului si Studiul de fezabilitate pentru trenul metropolitan”, a mai aratat Emil Boc.