◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro15.11.2024

Studiu global. Modele pentru viabilitatea fundamentelor economice ale jurnalismului

Într-o lume în care perturbarea digitală remodelează peisajul media mai repede decât se pot adapta redacțiile, un nou studiu global a scos la iveală fundamentele economice fragile ale jurnalismului de interes public, dezvăluind atât provocările, cât și licăririle de speranță.

Raportul IMS și Viability | IMS, intitulat „Unde sunt banii?”, citat de journalism.co.uk, examinează o industrie aflată la o răscruce critic – de la centrele media animate din Asia până la redacțiile dinamice din America Latină, jurnaliștii și editorii sunt angajați într-o luptă cu mize mari pentru supraviețuire.

Modelele tradiționale de venituri se prăbușesc. Giganții tehnologiei își schimbă strategiile de asistență regiune cu regiune, lăsând organizațiile media să navigheze pe un teren din ce în ce mai imprevizibil. În unele zone apar noi programe locale; în altele, suportul se evaporă complet. Drept urmare, instituțiile media se confruntă cu randamente în scădere, sunt constrânse de opțiuni limitate de publicitate, care le amenință însăși existența.

Aici este schimbarea jocului: organizațiile media care își pot demonstra impactul asupra societății au mai multe șanse să obțină finanțare crucială.

Raportul relev mai multe căi promițătoare: puterea diasporei (publicul din străinătate se transformă de la consumatori pasivi la potențiali investitori direcți), filantropia locală (finanțatorii care au grijă de comunitate văd sprijinul media ca pe o investiție strategic),

serviciile partajate care ajută publicațiile să-și reducă din costurile operaționale.

Studiul oferă și o „foaie de parcurs” pentru părțile interesate (donator care coordonează eforturile, pilotează diverse instrumente de finanțare, pledează pentru legislația finanțării mass-media, organizații media, factori de politici).

Raportul concluzionează că reinventarea ecosistemului financiar al mass-media nu înseamnă doar găsirea de bani, ci implică o transformare sectorială fundamentală: „Adaptarea nu mai este opțională. Este existențială”. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *