Academia de Știri Digitale, lansată de News Corp Australia, își propune să-i susțină pe tinerii jurnaliști profesioniști să aibă întreg setul de abilități necesare pentru a-și aprofunda capacitatea de a menține publicul informat într-o eră preponderent digitală.
Academia va cuprinde cele mai recente instrumente, tehnici și perspective legate de jurnalismul digital, date despre comportamentul audienței, metode imersive de relatare și modele de știri comerciale pentru editori și va avea un accent special pe jurnalismul regional și comunitar.
Melbourne Business School, școala absolventă în afaceri și economie a Universității din Melbourne, va oferi programa academiei.
Președintele executiv al News Corp Australia, Michael Miller, susține că Academia face parte dintr-un angajament continuu și o „reinvestire în jurnalism și din rolul său în construirea unei Australii mai puternice”, prin menținerea societății informată: „Academia va juca un rol în echiparea organizațiilor media de știri și a profesioniștilor din știri – de la reporteri de pe teren până la editori– cu setul de instrumente, abilitățile și mentalitatea necesare pentru a satisface oportunitățile pe care le oferă media digitale. Alte companii media, cum ar fi Australian Community Media și, de-a lungul timpului, o serie de companii de știri mici și regionale sunt parteneri importanți în academie pentru a se asigura că mass-media de știri rămân susținători publici puternici”.
Google este partener în noua Academie. „Este esențial ca tinerii jurnaliști să înțeleagă pe deplin potențialul raportării și furnizării digitale, dar să fie, de asemenea, familiarizați cu imperativul jurnalistic tradițional de a se baza pe fapte”, subliniază directorul executiv al News Corp, Robert Thomson.
Prima dintre cele trei grupe mari de studenți din 2022, care cuprinde 50 de jurnaliști de la News Corp Australia, editorul regional principal Australian Community Media și parteneri media mai mici, vor începe școlarizarea pe 28 martie.
În primii trei ani, 750 de profesioniști media vor finaliza programul de nouă luni. Un comitet de guvernanță special convocat va face selecția finală a candidaților, cuprinzând o combinație de participanți autonominali și aleși din organizațiile media partenere, în special cele regionale și comunitare.
Fiecare grupă de studenți va fi împărțită în grupuri de cinci persoane, cu o combinație de experiență și vechime, de la reporteri juniori la redactori seniori. Aceste grupuri vor colabora, de asemenea, unul cu celălalt pentru a genera, construi și vinde material de presă către redacția academiei virtuale a cursului.
Programul în fiecare an va include o conferință importantă de jurnalism și un tur de studiu în SUA pentru un grup select de cursanți.