Unele dintre cele mai bune articole de jurnalism american sunt încă publicate de ziare, a declarat Adam Symson, președinte și CEO al The E.W. Scripps Company, una dintre cele mai mari companii de difuzare din Statele Unite: „Și totuși, din păcate, ca urmare a presiunilor economice la care este supusă industria ziarelor, în special publicațiile locale își pierd relevanța și acoperirea. După toate aceste constrângeri, industria noastră pierde mulți dintre acești jurnaliști buni, în favoarea altor profesii”.
Pornind de la această realitate, Symson a anunțat Scripps Journalism Journey Initiative, o inițiativă multianuală în cooperare cu Google, care va ajuta jurnaliştii cu experiență în principal în știri tipărite, să se reprofileze în știri difuzate. Jurnaliștii selectați vor fi angajați în posturi cu normă întreagă, în redacțiile presei locale și naționale Scripps. Potrivit unui comunicat de presă, aceste poziții pot include reporter de specialitate, producător executiv de specialitate, fotojurnalist, editor/manager, producător de documentare și redactor. Într-o declarație scrisă, David Brooks, directorul Google pentru parteneriate globale de știri, a numit inițiativa „o oportunitate extraordinară de a sprijini jurnaliștii la jumătatea carierei care caută noi provocări sau o nouă direcție, pentru a reaprinde pasiunea care i-a direcționat spre jurnalism încă de la început”
Symson susține că The E.W. Scripps Company a angajat mulți jurnaliști specializați pe print în ultimii câțiva ani. Programul promite instruire și sprijin extins, inclusiv mentorat, observare a locurilor de muncă, practică și coaching individual. „Intenționăm să centrăm tranziția în jurul abilităților de scriere, în jurul înțelegerii diferenței dintre scrisul tipărit și știrea difuzată. Și dacă nu vor lucra în direct, ne vom baza pe abilitățile lor profesionale în înțelegerea elementelor producției de piese pentru televiziune, din perspectivă video. Deja mulți fotojurnalişti de la edițiile print vin la redacţiile noastre cu abilităţile video necesare pentru a fi jurnalişti video remarcabili”, a spus Symson.
Compania se declară interesată de toți care au fost disponibilizați, inclusiv reporteri, editori, fotoreporteri, reporteri de date, reporteri de specialitate, editori executivi și manageri.
Aplicațiile pentru Scripps Journalism Journey Initiative vor fi disponibile la începutul verii, potrivit poynter.org.
Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România
The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro30.04.2024Articole recente
- „Verticali pentru România”.
Colivia cu fluturi - Elon Musk privește dincolo de rivalitatea Beijing-Washington (I)
- UNESCO: pentru a apăra pacea, trebuie prezervate resursele de apă
- Expoziția de pietre semiprețioase de la Muzeul Geologic
- Săptămâna Mare…
sau vremea în care „toaca veșnic toacă păcatele
pe toacă” - Activități ale Asociației Scriitorilor Români „Damian Stănoiou”, Slatina
- Expoziția temporară „100 de ani de istorie reflectată în oracole și caiete de amintiri”
- Bucharest Street Food Festival
- Consiliul Director al Uniunii Ziariștilor Profesioniști din România a votat
pentru suspendarea lui Dumitru Manea (Miron Manega) din funcția
de vicepreședinte al UZPR
Contact
SEDIUL CENTRALBd. Gral. Gheorghe Magheru nr. 28-30, Sector 1, Bucureşti, Cod poștal: 010336, Oficiu Poştal 22
Telefon fix: 021.317.92.25
Telefon mobil: 0746.137.911 / 0746.137.914
Telefon legitimații: 0743.394.000
Telefon contabilitate: 0746.137.913
Fax: 021.313.06.72
Program de lucru:
LUNI – JOI 10.00 – 18.00
E-mail:
secretariat@uzp.org.ro
contact@uzp.org.ro
comunicare@uzp.org.ro
radiouzpr@uzp.org.ro
revista@uzp.org.ro
comisiadeatestare@uzp.org.ro
joda@uzp.org.ro
editura@uzp.org.ro