◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro23.06.2024

Tinerii care văd viața
„la dublu”

Tinerii au decis că sunt nemulțumiți de lumea din jur și de ei înșiși – iar dacă asta nu este neapărat ceva nou, fiecare nou val de tineret a fost revoltat pe trecut într-o măsură mai mare sau mai mică – în prezent, un studiu este menit să dea fiori celor care se gândesc la viitorul acestei lumi: 46% dintre respondenții din generația Z și 38% dintre milenniali trăiesc o viață dublă online. Iar personajele pe care și le construiesc în spațiul virtual sunt foarte deosebite de ceea ce văd acești tineri în oglindă în fiecare zi.

Probabil acesta este și motivul principal pentru care foarte mulți își păstrează secrete aceste identități „desenate”, după cum a relevat cercetarea derulată de OnePoll.

Este aceasta o „fugă” din fața realității a unor oameni care sunt exact la vârsta la care ar trebui să-și suflece mânecile și să „dărâme munții”? Este aceasta o consecință a extinderii dincolo de orice limite a dependenței de mediul virtual, care îi face pe toți acești tineri să prefere să comunice online și să-și creeze avataruri prin care să „vorbească” inclusiv cu apropiații? Să fie, pe de altă parte, un semn că o lume a relațiilor față în față apune și că generația „a face” trece ștafeta generației „a fi”?  „Aproximativ unul din cinci tineri din lume are o afecțiune de sănătate mintală, ceea ce reflectă o criză globală. Sperăm că acest experiment social va genera mai multe conversații între prieteni și familiile acestor tineri despre necesitatea de a înțelege fiecare lumea celuilalt”, spune Gerald Youngblood, de la Lenovo North America, brandul care a comandat cercetarea de piață.

Mai informați și mai avansați decât toate generațiile anterioare, mai bogați decât au fost reprezentanții vreunei generații din istoria omenirii, tinerii care se pregătesc să „preia” planeta par să mulțumească în fiecare zi posibilitățiilor… de a evada, de a „trăi” virtual și de a se „reinventa” prin desene pe care le oferă internetul.

 

Roxana Istudor

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *