◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro29.02.2024

Marile metropole și „războiul” împotriva poluării generate de trafic

În ciuda respingerii constante, orașele din întreaga lume continuă eforturile de a reduce traficul și de a îmbunătăți calitatea aerului, încurajând șoferii să treacă de la mașinile poluante la un transport mai ecologic. Parisul are obiectivul de a interzice mașinile pe benzină până în 2030, invocând necesitatea de a combate schimbările climatice. În acest an, New York va desfășura un experiment de reducere a mașinilor, primul din SUA, care include lansarea unei taxe de congestionare în Manhattan. Inițiativa își propune să reducă traficul în centrul orașului cu 15-20% și să strângă miliarde de dolari pentru sistemul de metrou, aflat în dificultate. „Orele de lucru pierdute stând în trafic echivalează cu aproximativ 20 de miliarde de dolari pe an, o risipă completă”, susține guvernatorul New York-ului, Kathy Hochul, potrivit BBC. Numeroase alte orașe, de la Boston la Oregon, se gândesc să urmeze exemplul.

După mai bine de 10 ani de centru fără mașini, aproximativ 90% dintre locuitorii orașului Ljubljana, din Slovenia, au declarat că susțin măsurile luate pentru pietoni.

Dar astfel de eforturi pot fi riscante din punct de vedere politic. Intențiile primarului Parisului, Anne Hidalgo, de a institui străzi pentru școală, pietonalizare, piste pentru biciclete și restricții de parcare, de exemplu, au stârnit mișcarea numită #saccageparis –„răfuirea Parisului” – unde cetățenii și-au manifestat furia față de transformarea străzilor orașului. În consecință, extinderea pe scară largă a unei noi zone cu emisii scăzute de către Metropole din Paris se face în pași mai… prudenți, explică Tony Renucci, director executiv la Respire, organizație națională non-profit care luptă împotriva poluării aerului.

În Londra, popularitatea taxei inițiale de congestionare a orașului a crescut după ce a fost anunțat că banii strânși vor fi direcționați pentru îmbunătățirea transportului. „Este în mod fundamental despre corectitudine; despre a ne asigura că nu cei mai vulnerabili plătesc, ci poluatorul”, spune Mark Watts, director executiv al C40 Cities, o rețea globală de primari. (redacția UZPR)

Foto: Wikipedia

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *