◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro19.04.2024

Parlamentarii francezi dau tonul reglementării activității influencerilor și influenței comerciale

Parlamentarii și senatorii francezi și-au depășit dezacordurile cu privire la proiectul de lege care vizează reglementarea influenței comerciale și combaterea abuzurilor pe rețelele de socializare, textul convenit urmând a fi votat pe 31 mai. Înainte de a ajunge la un acord, a fost nevoie de rezolvarea diferențele de opinie cu privire la anumite aspecte cheie ale legii: definiția, pragul și transparența, precum și cea mai bună modalitate de a combate înșelătoriile și nerespectarea legislației UE.

S-a găsit o cale de mijloc în ceea ce privește divergențele dintre cele două adunări privind definirea activității de influență comercială. Este astfel definită ca mobilizarea de către un influencer a „notorietății sale cu publicul” în „rambursarea plății” de către un terț, fie în numerar, fie în natură. Parlamentarii au reintrodus în textul final definiția unui prag de la care începe activitatea de influență. De exemplu, un influencer care primește un eșantion de la o companie nu s-ar încadra în mod obișnuit sub pragul care este setat să fie definit printr-un decret la o dată ulterioară.

În urma poziției Senatului, care a subliniat nevoia de transparență, s-a convenit ca toate videoclipurile publicitare sau sponsorizate să includă o mențiune de „reclamă” sau „colaborare comercială”, indiferent de durata videoclipului.

Un alt punct de discuție a fost cum să fie combătută frauda și protejați utilizatorii. Calea de mijloc atinsă va face ca fiecare influencer din UE să se aboneze la o asigurare de răspundere civilă în UE. În caz de fraudă, se vor mobiliza asigurări pentru a despăgubi victimele.

Parlamentarii i-au convins pe senatori să aducă flexibilitate intenției inițiale a senatorilor de a interzice promovarea produselor farmaceutice sau parafarmaceutice, lăsând interdicția de promovare în limitele legilor franceze existente. Cu toate acestea, compromisul extinde interdicțiile anumitor legi existente la promovarea oricărui produs cu nicotină, inclusiv țigările electronice.

De asemenea, promovarea oricărui medicament chirurgical sau cosmetic este strict interzisă, împreună cu abținerea terapeutică, care se referă la sfătuirea întreruperii sau înlocuirii unui tratament furnizat de un profesionist din domeniul sănătății. Excepțiile se referă, de exemplu, la campaniile continue de prevenire a infecțiilor cu transmitere sexuală sau de vaccinare.

În timp ce Assemblée Nationale a vrut să interzică promovarea băuturilor cu aditivi și a produselor alimentare manufacturate, senatorii au reușit să lase chestiunea pe seama cadrului legal existent.

Aceasta înseamnă că influencerrii trebuie să afișeze mesaje de sănătate, cum ar fi „pentru sănătatea ta, mănâncă cel puțin cinci fructe și legume pe zi”, atunci când promovează aceste produse.

Parlamentarii și senatorii au convenit asupra interzicerii stricte a promovării activităților de jocuri de noroc tuturor minorilor.

Pe lângă senatori, parlamentarii au fost de acord să mențină un amendament care interzice publicitatea în orice circumstanță a animalelor sălbatice.

Problema promovării cripto-activelor (produse financiare și criptomonede) a fost lăsată la latitudinea autorității franceze pentru piața financiară, care reglementează strict statutul furnizorilor de servicii de active digitale.

În cazul încălcării acestei legi, au fost stabilite sancțiuni pe baza celor stabilite pentru „practicile comerciale înșelătoare prin omisiune”, conform prevederilor Codului Consumatorului francez: amendă de până la 300.000 de euro sau doi ani închisoare.

Până la sfârșitul lunii iulie, Comisia Europeană este așteptată să își dea avizul cu privire la compatibilitatea textului cu reglementările comunitare.

Textul de compromis trebuie validat prin voturi finale în Assemblée Nationale și Senat pe 31 mai. (redacția UZPR)

Foto: Wikipedia

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *