◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro25.04.2024

Forum Arab Media: „Media din viitor și viitorul mass-media”

Kuwait Times și Kuwait News au participat în calitate de sponsori media la cel de-al 18-lea Forum Arab Media, care s-a deschis sub sloganul „Media din viitor și viitorul mass-media”. Secretarul general al Arab Media Forum, Madi Al-Khamees, a declarat pentru Kuwait Times: „Astăzi lansăm activitățile noastre inițiale ale Arab Media Forum la cea de-a 18-a ediție în ultimii 20 de ani. Ne întâlnim anul acesta pentru a discuta despre mass-media și viitorul acesteia și cu ce se va confrunta în viitorul apropiat și care sunt actualizările în acest sens.”

Au fost programate paisprezece seminarii care gravitează în jurul subiectului principal. În timpul primului seminar, moderat de Lafi Al-Subaie, subsecretar adjunct pentru presă, editare și tipărire la Ministerul Informațiilor, Jamil Al-Dhiyabi, redactor-șef al ziarului Okaz, a declarat că crearea de conținut este elementul de bază pentru orice mass-media de succes. „Nu este o chestiune de legislație și legi, ci mai degrabă de a crea conținut creativ și de a ține pasul cu evoluțiile. Este necesar ca jurnaliștii să se implice și să interacționeze cu oamenii și să împărtășească informații, publicul să poată avea informații noi și, uneori, să corecteze informațiile editorului. Cel mai important subiect în orice activitate media trecută, actuală și viitoare este crearea de conținut”.

Secretarul general adjunct pentru mass-media și comunicare la Liga Statelor Arabe, Ahmad Rashid Khattabi, a spus că „este imposibil să înțelegem viitorul fără a privi înapoi într-o oarecare măsură”: „Astăzi, avem aproximativ 5 miliarde de utilizatori de site-uri de social media, ceea ce face ca viteza de răspândire a știrilor să fie mai rapidă ca niciodată pentru a crea acest flux media”.

Potrivit kuwaittimes.com, Hatim Al-Tai, redactor-șef al ziarului Al-Roya, a declarat: „Odată cu apariția internetului, am intrat într-o fază complet nouă, care a necesitat ani de zile pentru a trece în mod clar și explicit la conceptul de media digitală în locul celui tradițional. Astăzi, ne aflăm într-o fază complet nouă, în care ne confruntăm cu un nou model de business, dar nu îi cunoaștem încă toate aspectele. Cu toate acestea, sperăm că acest lucru va duce la o performanță mai bună. Nu mai citim ziare, dar le urmărim gratuit prin intermediul platformelor de socializare”.

Waleed Al-Jassem, redactor-șef al ziarului Al-Rai, a spus că „adevărata criză a presei este libertatea de exprimare”: „Platformele de social media au reușit și au prosperat deoarece funcționează fără constrângeri. Problema constă în înăbușirea libertăților, iar mass-media nu reușește decât prin creativitate, care urăște restricțiile. Cred că adevărata criză din mass-media arabă este libertatea limitată care cade sub controlul legii, responsabilitatea și investigația”. (redacția UZPR)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *