◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro17.05.2024

Autoritățile australiene introduc disciplina „de școală veche” pentru elevi

Elevii australieni vor fi învățați cum să fie disciplinați la școală cu metode „old school”, în încercarea autorităților de a stopa fenomenul agresării profesorilor și al actelor de indisciplină, relatează  kidspot.com.au. Mai precis, potrivit The Herald Sun, noul model, care îi va învăța pe elevi să se alinieze și să rămână liniștiți, va fi implementat la nivel național în acest an, după ce o anchetă a Senatului a analizat episoadele în care elevii au aruncat mobilier în profesori, le-au luat cheile mașinilor sau le-au furat portofelele.

Elevii vor fi învățați în mod explicit cum să intre în liniște în clasă, cum să stea, cum să asculte corect și cum să pună întrebări. De asemenea, școlile se vor întoarce la un aspect mai tradițional al sălii de clasă, în care birourile sunt aliniate în rânduri cu fața către profesor.

Experții afirmă că elevii nu mai știu cum să se comporte și trebuie învățați în mod explicit să nu strige, să vorbească civilizat între ei sau să nu alerge prin clasă. Noul model se bazează pe un curriculum de comportament din Marea Britanie, care include un sistem de cartonașe roșii și galbene pentru copiii perturbatori. De asemenea, școlile solicită elevilor să stea în spatele scaunelor la sfârșitul zilei, înainte de a merge acasă.

În timp ce Marea Britanie are orientări obligatorii și aplicabile din punct de vedere legal, profesorii australieni vor fi liberi să stabilească ce elemente de disciplină predau în sala de clasă.

Noile linii directoare vin după ce OCDE a constatat că sălile de clasă australiane au „unul dintre cele mai mai puțin favorabile climate disciplinare din lume”. Doar șapte procente dintre elevi au raportat că se simt în siguranță în sala de clasă din cauza izbucnirilor violente ale altor colegi și a lipsei de respect față de profesori.

Organizația Australiană de Cercetare a Educației (AERO) consideră că cheia remedierii problemelor comportamentale în sălile de clasă este „a trata comportamentul ca pe un curriculum și a fi predat în mod explicit”. „Nu putem presupune că elevii înțeleg așteptările”, a declarat directorul executiv al AERO, Jenny Donovan.

Dar alți experți afirmă că folosirea unui curriculum pentru a preda comportamentul este un pas înapoi. „În loc să folosim frica și consecințele ca factori de motivare, ar trebui să ne concentrăm pe promovarea conexiunilor, empatiei și relațiilor pentru a ghida comportamentul”, a declarat Melissa Close, de la Universitatea de Tehnologie din Queensland. Iar Erin Leif, de la Universitatea Monash, este de părere că impactul pe termen lung al învățării comportamentale prin curriculum este încă neclar. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *