◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro24.04.2024

Platformă de fidelizare a publicului, pentru redacțiile mici

Biroul de Jurnalism de Investigație din Marea Britanie, The Bristol Cable și CORRECTIV, redacție de date non-profit din Germania, s-au reunit pentru a lansa o platformă pentru cele mai mici redacții, prin care acestea să fie sprijinite să-și fidelizeze publicul.
Acest nou proiect al comunității media urmărește să ajute publicațiile mai mici să construiască modele de venituri bazate pe apartenență, ceea ce, la rândul său, le sporește relatarea, precum și rezultatele financiare finale. Numită beabee („fii o albină”) platforma oferă exemplul propriu al celor trei inițiatori, relevând problemele cu care s-au confruntat și detaliind soluțiile identificate. Bristol Cable, de exemplu, și-a construit propriul sistem de abonament în Cable Links, pentru a transforma cititorii pasivi în membri activi ai redacției. CORRECTIV, pe de altă parte, s-a bazat în mare parte pe software-ul existent pentru a rula programul său de abonamente, dar și-a construit și propriile instrumente, cum ar fi Crowdnewsroom, pentru a le permite oamenilor să contribuie cu experiențele lor la investigații sau să adune date la o scară mai mare. „Am descoperit că alți pionieri ai jurnalismului implicat și ai modelelor de venituri bazate pe comunitate s-au confruntat cu aceleași problem. În același timp, am observat o energie în creștere pentru a se construi mai multe redacții precum acești pionieri care doresc cu adevărat să fie utile comunităților, mai ales celor nedeservite de știri. Oamenii ne-au întrebat cum să rezolve acele provocări tehnologice. Așa că am vrut să ne asigurăm că pentru cei care încep acum, tehnologia nu va mai fi o barieră în fața acestei munci”, spune Julia Hildebrand, lider de proiect al beabee, citată de journalism.co.uk, adăugând că și alte entități s-au aflat în fața unor provocări similare; Mediacités în Franța, maldita.es în Spania, Médor în Belgia sau bajour în Elveția.
Proiectul beabee a fost testat de către Bristol Cable și două redacții locale germane: Bürgerportal Bergisch Gladbach și 089 Wehringhausen și s-a dovedit pregătit să includă mai mulți utilizatori beta în diferite limbi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *