◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro17.04.2024

Comisia Europeană
le cere marilor platforme online să se conformeze regulilor pentru combaterea dezinformării

Comisia Europeană a cerut X, TikTok, Facebook și altor platforme online să reducă riscurile pentru alegeri și să restrângă dezinformarea, în conformitate cu noile orientări adoptate la nivel european care vizează platformele online cu peste 45 de milioane de utilizatori activi în UE și sunt denumite „Platforme online foarte mari și motoare de căutare”, în conformitate cu Legea privind serviciile digitale. Aceastea stabilesc măsuri pentru a aborda riscurile legate de alegerile europene, conținutul AI dăunător și publicitatea politică înșelătoare.

Potrivit Euronews, deși orientările nu sunt obligatorii din punct de vedere juridic, Comisia Europeană ar putea lansa proceduri oficiale împotriva oricărei platforme care se abate de la dispozițiile reglementărilor privind alegerile și procesele democratice și  ar putea aplica amenzi de până la 6% din cifra de afaceri globală pentru platformele și motoarele de căutare care nu se conformează.

În noul cadru, platformele vor fi obligate să semnaleze de urgență astfel de situații cu risc ridicat în cadrul unui nou mecanism de răspuns la incident și să coopereze cu autoritățile europene și naționale, cu experți independenți și organizații ale societății civile, pentru a aborda amenințările emergente.

Mai multe companii afirmă că s-au ridicat deja la înălțimea provocării de a introduce garanții electorale înainte de votul din iunie – Google, Meta și TikTok au înființat așa-numitele centre electorale pentru a combate dezinformarea din jurul votului.

În perioada următoare, TikTok urmează să trimită notificări „push” milioanelor de utilizatori europeni, direcționându-i către un centru electoral unde platforma anunță că pot găsi „informații de încredere și autorizate” despre vot, precum și „alfabetizare media”.

Comisia va testa regulile cu „platformele relevante” la sfârșitul lunii aprilie. (recția UPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *