◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro29.02.2024

Campaniile de boicot afectează companiile doar pe termen scurt

Cât de puternică și de eficientă poate fi o campanie de boicot?

Unul dintre cei mai populari producători de paste din Italia, Rummo, care își exportă produsele în peste 60 de țări din întreaga lume, a devenit recent ținta unei campanii de boicot pe rețelele sociale. Viceprim-ministrul italian, Matteo Salvini, a vizitat fabrica de paste și a distribuit un videoclip al site-ului pe conturile sale de socializare.

O campanie de boicot împotriva Rummo a început pe web cu hashtag-ul „#boicottaRummo” (#boycottRummo).

Potrivit Euronews, proprietarul Rummo, Cosimo Rummo, a declarat agenției de presă italiene ANSA că „oamenii vor continua să ne cumpere pastele”.

Campaniile de boicot împotriva companiilor nu sunt ceva nou. Recent, Euronews Business a relatat că directorul executiv al McDonald’s, Chris Kempczinski, a acuzat campaniile de boicot că provoacă pierderi de afaceri regionale în Orientul Mijlociu.

Acțiunea colectivă (desfășurată din ce în ce mai mult pe rețelele de socializare) care vizează diminuarea reputației unei companii sau a unui produs, dintr-un motiv sau altul, câștigă în popularitate. Cu toate acestea, Americus Reed, profesor de marketing la Wharton School of Business de la Universitatea din Pennsylvania, într-un articol pentru The New York Times, scrie: „Dacă scopul este de a afecta vânzările companiei, boicoturile rareori reușesc. Dar dacă scopul este de a submina companiile care stau în calea unei mișcări, există o șansă mai mare ca un boicotul să poată păta o marcă. Revolta vine și pleacă, la fel și boicoturile. Companiile pot suferi scăderi de vânzări scurte, dar boicoturile rețelelor de socializare rareori dăunează rezultatului de afaceri al organizațiilor pe termen lung”.

În cazul Rummo, numeroase personalități publice și-au exprimat sprijinul pentru marca de paste, subliniind că, care are o cifră de afaceri de peste 170 milioane de euro și oferă locuri de muncă pentru sute de angajați. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *