◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro22.02.2024

18 state americane implementează în școli
și licee alfabetizarea media

Educația media este abilitatea de a decoda mesajele media – inclusiv sistemele în care acestea există – să evalueze influența lor asupra gândurilor, sentimentelor și comportamentelor și să creeze medii cu atenție și conștiință, conform Media Literacy Now, un grup de advocacy care implementează conceptul în școlile din SUA.

Nenumărați copii primesc știrile de pe rețelele de socializare – unde dezinformarea și conținutul creat de inteligența artificială sunt răspândite, așa că 18 state au o formă de educație de alfabetizare media prin cărți. Dintre acestea, patru – Delaware, Texas, New Jersey și, începând cu acest an, California – impun alfabetizarea media. „Dezinformarea online poate direcționa copiii nu numai către mesaje care nu sunt adevărate, ci și către pericole precum hărțuirea cibernetică, imaginea corporală negativă și este o cale către abuzul de substanțe. Așadar, impactul potențial al învățării despre cum să se interpreteze ceea ce se vede online ar putea fi o adevărată schimbare de viață”, susține Olga Polites, director în cadrul Agenției pentru Vorbire și Auz, citată de CNN.

Akshara Satheesh și Urja Kandale, ambii elevi de clasa a IX-a de la South Brunswick High School, își primesc știrile din TikTok, Instagram, Snapchat sau feedul News Discovery de la Google, datorită faptului că este simplu să înțeleagă poveștile.Și nu sunt singurii – 75% dintre acești tineri își obțin informațiile de pe rețelele sociale, conform datelor din 2023 de la Centrul de Cercetare Pew. Asta în sine nu este neapărat o problemă: o mulțime de agenții de știri de renume își împărtășesc relatările pe platformele de social media. Problema este că 96% dintre elevii de liceu chestionați în 2018 și 2019 nu au reușit să judece cu exactitate credibilitatea unei informații online, au constatat cercetările de la Universitatea Stanford, iar două treimi nu au putut face diferența dintre articolele de știri și reclamele de pe pagina principală a unei agenții de presă din SUA. Concret, potrivit edition.cnn.com, peste 80% dintre elevii de gimnaziu credeau în anii trecuți că un anunț identificat prin cuvintele „conținut sponsorizat” este o știre reală, a constatat un sondaj de la Stanford; mai grav, unii studenți au menționat chiar că este publicitate, dar tot credeau că este un articol de știri.Confuzia derivă – cel puțin parțial, spun experții Polites of Media Literacy Now, din New Jersey – din faptul că majoritatea elevilor nu sunt învățați cum să folosească mass-media în mod critic. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *