◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro05.11.2024

Conținutul automatizat în redacții – un model (gratuit)

În ultimii doi ani, Reach plc, cel mai mare editor de știri din Irlanda, s-a concentrat pe integrarea instrumentelor de inteligență artificială în procesele sale de redacție, de la crearea și editarea conținutului până la distribuție și implicarea publicului, arată David Higgerson, editor digital șef.

La recentul Summit Newsroom, de la Zurich, Reach a anunțat, de asemenea, că, spre deosebire de mulți editori care adoptă din ce în ce mai mult modele de abonament,

editorul rămâne angajat să ofere acces gratuit la jurnalismul său. „Credem că jurnalismul nostru ar trebui să fie gratuit pentru oricine dorește să o citească; este singura cale de urmat”, a punctat Higgerson.

Datele Reuters arată că doar 9% dintre cetățenii din Marea Britanie sunt dispuși să plătească pentru știri. Inclusiv BBC se află în fața unei provocări semnificative în a convinge cititorii să plătească pentru conținut, deoarece este un serviciu finanțat din fonduri publice, dar disponibil gratuit și pe scară largă.

Potrivit wan-ifra.org, Reach a explorat modul în care AI își poate sprijini angajamentul față de știri gratuite.  „Pe măsură ce redacțiile noastre s-au contractat, ne-am concentrat pe a le permite jurnaliștilor să facă ceea ce fac ei cel mai bine – să obțină articole”, a spus Higgerson. Așadar, în timp ce numărul jurnaliștilor a scăzut în ultimii patru ani, Reach are acum mai mulți reporteri de teren, care adună povești originale, susținute de AI.

Higgerson a descoperit și că jurnaliştii foloseau deja o varietate de instrumente AI în mod independent. „Deși o mare parte a conversației s-a concentrat pe AI generativă, unele dintre cele mai mari succese ale Reach au venit din implementarea altor tehnologii de inteligență artificială”, a adăugat Higgerson.

Instrumentele AI ajută organizația să eficientizeze distribuția și amplificarea conținutului, care au devenit fragmentate. Reach a adoptat o abordare „fail fast”, experimentând rapid cu cei 3.000 de angajați ai săi din 15 hub-uri din Marea Britanie, Irlanda și SUA; colaborarea între departamente a ajutat la accelerarea integrării AI.

Eficientizarea producției de conținut a trecut de la 9 minute la 90 de secunde. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *