◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro25.04.2024

Premiile și recunoașterea frânează creativitatea

De la gadgeturi unice la idei de afaceri revoluționare, cele mai de succes invenții au un lucru în comun: creativitatea. Dar susținerea creativității poate fi dificilă. O nouă cercetare de la Olin Business School, de la Universitatea „Washington”, din St. Louis, publicată în Journal of Applied Psychology, a identificat un motiv pentru care unii producători începători se luptă să-și repete producțiile creative inițiale, în timp ce alții continuă să producă. Markus Baer, profesor de comportament organizațional la Școala de Management din Rotterdam, Țările de Jos, a descoperit că prima recunoaștere a producătorilor de idei noi de succes poate scădea semnificativ probabilitatea ca aceștia să producă în viitor muncă cu componentă creativă majoră. „În studiul nostru, am descoperit că oamenii care dezvoltă idei noi și primesc recompense pentru acestea încep să se vadă în primul rând ca persoane creative. Această identitate nouă, care este specială și rară, are nevoie de protecție. În esență, odată ce o persoană se află în lumina reflectoarelor creative, iese din ea dacă produce o idee nouă care dezamăgește sau palidează în comparație cu lucrările anterioare. Asta este ceva ce trebuie evitat. O modalitate de a face acest lucru este să nu mai produci”, a spus Baer.

Cu alte cuvinte, potrivit specialiștilor citați de sciencedaily.com, teama de eșec a doua oară îi poate determina pe producătorii cu creativitate să evite să își asume riscuri care le-ar amenința… identitatea creativă.

Baer a oferit următoarele strategii pentru a evita potențialele efecte negative ale premiilor și de a le folosi pentru a încuraja creativitatea:

1. Asigurați-vă că recompensele și recunoașterea nu sunt oferite numai pentru rezultatul procesului creativ – un produs nou – ci și pentru procesul de dezvoltare a rezultatului.

2. Recompensează atât succesul, cât și lecțiile derivate din eșec. Ceea ce devine un succes este greu de prezis și de multe ori implică o bună cantitate de noroc. Astfel, succesul și eșecul sunt adesea strânse împreună. Învățarea din eșec poate fi extrem de benefică. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *