◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro27.04.2024

Influencerii de pe rețelele sociale sporesc anxietatea proaspetelor mame

Într-un studiu publiocat în revista Journal of Broadcasting & Electronic Media, oamenii de știință atrag atenția că idealizarea maternității proaspete pe rețelele de socializare nu face decât să adâncească dificultățile cu care se confruntă proaspetele mame în adaptarea la noua situație.

A fi mamă de copil foarte mic este o sarcină foate grea, dar influencerii de pe rețelele sociale proiectează o imagine total diferită și potențial dăunătoare – a deveni mamă este distractiv, ceva plin de farmec și un proves care se derulează fără efort. Pentru proaspetele mame care încearcă să treacă prin provocările reale ale situației, aceste postări pot avea impact asupra sănătății mintale și bunăstării.

Cercetarea echipei de specialiști de la Universitatea din Nebraska-Lincoln este cea mai recentă dovadă convingătoare care sugerează că ceea ce se vede pe rețelele sociale este departe de viața reală.

Ciera Kirkpatrick, profesor asistent la Colegiul de Jurnalism și Comunicații din cadrul Universității, adaugă că anumite mame pot fi mai vulnerabile la capcanele rețelelor sociale decât altele, iar expunerea la portretele idealizate ale maternității (casă curată, copii fericiți, părul gata de fotografiere și machiajul perfect) duce la o creștere a anxietății în rândul proaspetelor mame, iar în unele cazuri să le scadă încrederea că au abilitățile potrivite pentru a fi părinți, precum și o presiune de a avea cine știe ce mașini de spălat sau case popularizzate ca „must have” de către influenceri care în multe cazuri nici măcar nu au experimentat maternitatea. (redacția UZPR)

Foto: unsplash.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *