◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro17.04.2024

Ce este „terorismul
part-time”…

Mass-media din Japonia folosește termenul de terrorism part-time pentru a se referi la comportamentul nociv al angajaților cu normă parțială – mai ales la restaurante și magazine de proximitate.

Termenul a intrat în lexic în urmă cu aproximativ un deceniu, iar o serie de incidente recente a generat o nouă rundă de acoperire în mass-media japoneză.

Potrivit The Guardian, cel mai flagrant episode a fost acela în care un angajat al lanțului Domino’s Pizza a apărut într-un videoclip postat pe X, fost Twitter, în care și-a scobit nasul, apoi a pus degetul pe aluatul crud de pizza. Într-o țară care se mândrește cu cele mai înalte standarde de igienă – consumatorii au această pretenție – Domino’s Pizza Japan a acționat rapid pentru a asigura publicul că tot aluatul de pizza al restaurantului, inclusiv porția cu ingredientul suplimentar, a fost aruncat. „Am dori să exprimăm scuzele noastre cele mai profunde clienților noștri pentru orice disconfort și inconvenient cauzat. De acum înainte, întreaga companie va face tot posibilul pentru a preveni reapariția și a restabili încrederea”, a afirmat compania, într-un comunicat.

Dar, ca de obicei când vine vorba despre japonica, lucrurile nu s-au oprit la declarații și promisiuni. O companie de asigurări a început să vândă „asigurare pentru cheltuielile dauinelor aduse reputației”, potrivit ziarului Mainichi Shimbun. Schema își asumă riscuri legate de postările online, inclusiv terorismul part-time și alimentele și băuturile contaminate. Firma acoperă costurile suportate după un incident, inclusiv consultanță juridică și eliminarea conținutului online. Firma de asigurări a anunțat că numărul abonaților în decembrie anul trecut a crescut cu 20% față de anul precedent. Un alt asigurător a constatat că numărul asiguraților crește în fiecare an de când a început să ofere serviciul, în 2020.

Măsuri se iau măsuri și împotriva vinovaților – unele firme i-au dat în judecată pentru daune, altele au apelat la forțele de ordine, ceea ce a dus la arestarea mai multor persoane sub suspiciunea de obstrucționare a afacerilor. Cei condamnați riscă până la trei ani de închisoare și o amendă. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *