◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro29.04.2024

Influencerii și recomandările înșelătoare, în vizorul Comisiei Europene

Comisia Europeană și-a anunțat intenția de a spori controlul asupra practicilor de afaceri ale influencerilor de pe rețelele sociale. Executivul comunitar intenționează să colaboreze cu autoritățile naționale pentru a monitoriza conținutul online, cu scopul de a detecta recomandările și afirmațiile înșelătoare, precum și aprobările de produse care pot înșela clienții.

La nivel național, anumite țări europene au introdus recent legi pentru a reduce promovarea de către influenceri a produselor și tendințelor periculoase. Potrivit Euronews, unul dintrte cei mai cunoscuți influenceri din Italia, Chiara Ferragni, a fost descoperită recent de către autoritatea antitrust din Italia (AGCM) că a indus în eroare clienții într-o reclamă. Ea a susținut că vânzările companiei alimentare Balocco ar sprijini un spital de copii din Torino. Dar Balocco a făcut o plată unică de 50.000 de euro către spital cu luni înainte de lansarea produsului promovat de Ferragni, care a primit o amendă de 1 milion de euro pentru că a indus în eroare clienții. Episodul a polarizat opinia publică pe scară largă, mulți apărând bunele intenții ale lui Ferragni, în timp ce alții au definit cazul drept „imoral”. Ferragni se confruntă acum și cu acuzații din partea unor publicații, pentru promoții similare, înșelătoare, ale altor produse. (redacția UZPR)

Foto: Gerd Altmann/Pixabay

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *