◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro17.04.2024

Compania-mamă a platformelor Facebook, Instagram, Threads și WhatsApp intră în lupta împotriva dezinformării – verificarea faptelor, etichetarea AI, educație media

Meta, compania-mamă a platformelor de social media Facebook, Instagram, Threads și WhatsApp, se va concentra pe combaterea dezinformării și contracararea riscurilor prezentate de inteligența artificială în pregătirea alegerilor pentru Parlamentul European, din iunie 2024, a anunțat compania.

Potrivit postării pe blogul Meta semnată de Marco Pancini, șeful Afacerilor UE, „conținutul care ar putea contribui la violență iminentă sau vătămare fizică sau care are scopul de a suprima votul este eliminat de pe Facebook, Instagram și Threads”. Pentru conținutul care nu ar încălca aceste politici, Meta lucrează totuși cu organizații de verificare a faptelor, „26 de parteneri din UE care acoperă 22 de limbi”, pentru a revizui și evalua conținutul. Pentru a facilita și mai rapid pentru partenerii de verificare a faptelor să localizeze și să evalueze conținutul legat de alegeri, compania americană va „utiliza detectarea cuvintelor cheie pentru a grupa conținutul asociat într-un singur loc”.

„Partenerii noștri de verificare a faptelor sunt, de asemenea, integrați la noul nostru instrument de cercetare, Meta Content Library, care are o capacitate puternică de căutare pentru a-i sprijini în munca lor”, se arată în postarea de blog.

Potrivit Euractiv, Meta va înființa, de asemenea, un Centru de operațiuni electorale, pentru a identifica prompt potențialele amenințări și pentru a implementa strategii de atenuare în timp real.

Și TikTok a promis că va „lansa în aplicație un Centru electoral în limba locală pentru fiecare dintre cele 27 de state membre ale UE, pentru a se asigura că oamenii pot separa cu ușurință realitatea de ficțiune”.

Reclamele care prezintă conținut dezmințit, descurajează votul și pun sub semnul întrebării validitatea alegerilor sau a rezultatelor acestora vor fi interzise.

Meta colaborează cu Rețeaua europeană de standarde de verificare a faptelor (EFCSN) pentru a instrui verificatorii de fapte europeni pentru a evalua mediile generate de AI și modificate digital. În plus, ei lansează o campanie de educație media, pentru a educa publicul cu privire la identificarea unui astfel de conținut. De asemenea, compania etichetează mass-media controlată de stat pe Facebook, Instagram și Threads, pentru a informa utilizatorii cu privire la potențiala influență guvernamentală.

Conținutul generat de inteligență artificială va fi supus unui proces de revizuire și, dacă se constată că este „alterat”, inclusiv „audio, video sau fotografii falsificate, manipulate sau transformate”, va fi etichetat și diminuat în flux, pentru a-și minimiza vizibilitatea, iar anunțurile care au fost dezmințite nu vor avea permisiunea de a rula deloc. Meta va adăuga, de asemenea, o caracteristică ce va permite utilizatorilor să dezvăluie conținutul generat de AI pe care îl împărtășesc prin adăugarea unei etichete, cu penalități aplicabile în cazul în care nu o fac. Agenții de publicitate de pe Meta trebuie să dezvăluie dacă folosesc imagini fotorealiste modificate digital, videoclipuri sau sunet realist în anumite cazuri pentru reclame legate de probleme sociale, alegeri sau politică. „Această muncă este mai mare decât o companie și va necesita un efort uriaș în industrie, guverne și societate civilă”, conchide postarea de pe blog. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *