◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro27.05.2024

Reducerea emisiilor de carbon necesită ieftinirea automobilelor electrice

Vehiculele electrice europene sunt inaccesibile pentru un număr mare de europeni, a declarat Curtea Europeană a Auditorilor (ECA). Mașinile electrice vor trebui să devină mai ieftine în Europa, unul dintre pașii cheie pentru a evita periclitarea obiectivelor climatice ale continentului pentru 2050, sugerează cele mai recente studii ale auditorului extern al UE.

Curtea de Conturi Europeană (CCE) a publicat o prezentare generală a celor patru rapoarte speciale publicate recent, avertizând UE cu privire la politicile actuale de decarbonizare a sectorului transporturilor (reprezentând 25% din emisiile totale de CO2). Pentru a atinge zero net până în 2050, cele 27 de state membre trebuie să reducă în mod semnificativ emisiile de carbon de la mașinile cu motor cu ardere internă, să găsească opțiuni viabile de combustibil alternativ și să obțină adoptarea pe piața de masă a vehiculelor electrice cu baterii, potrivit Euronews. Potrivit ECA, niciuna dintre cele de mai sus nu este pe calea cea bună în acest moment. „Suntem forțați să recunoaștem că, în ciuda ambițiilor înalte și a cerințelor stricte, majoritatea mașinilor convenționale încă emit la fel de mult CO2 ca acum 12 ani”, explică Nikolaos Milionis, membru al ECA. În plus, auditorii au constatat că mașinile hibride plug-in s-ar putea să nu fie atât de verzi pe cât se crede – conform testelor, aceste modele emit pe drum 250% din ceea ce înregistrează în condiții de laborator.

Cele 27 de state membre au intenția de a introduce ceea ce echivalează cu o interdicție a noilor mașini cu motor cu combustie din 2035. Dar membrii CCE au susținut că combustibilii alternativi par să nu fie viabili pentru producția de masă în acest moment, prin urmare, mult mai multe mașini electrice vor trebui vândute pentru a atinge obiectivele climatice ale UE.

Vehiculele electrice rămân inaccesibile pentru mulți europeni, iar înmatriculările de vehicule cu baterii noi se află încă la un nivel foarte scăzut. (redacția UZPR)

Foto: Wikipedia

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *