Odată cu creșterea dezinformării și cu proliferarea instrumentelor de generare a inteligenței artificiale folosite pentru a induce publicul în eroare, Marty Baron, fost editor executiv al The Washington Post, subliniază importanța ca jurnaliştii să fie transparenți și minuțioși în relatare: „Trebuie să construim poveștile ca și cum am fi avocați, presupunând că oamenii nu vor crede niciun cuvânt decât dacă îl dovedim. Nu putem cere pur și simplu publicului să creadă, trebuie să-i arătăm dovezile”.
Potrivit news.northeastern.edu, în timpul unui eveniment media, Baron a subliniat că, atunci când The Boston Globe a publicat investigația legată de Biserica Romano-Catolică în urma căreia i-a fost decernat un Premiu Pulitzer, a fost unul dintre primele articole de pe site-ul ziarului care a creat un hyperlink către documente originale.
Baron sublinizaă că platformele online pot fi folosite pentru a ridica jurnalismul multimedia, care se bazează pe elemente vizuale sau audio, împreună cu textul scris.
„Vom construi poveștile diferit. Ele nu vor fi doar text ci o combinație a tuturor instrumentelor pe care le avem. Dacă o grafică interactivă este cea mai bună modalitate de a face un punct focal în relatare, vom folosi asta; dacă un videoclip este cel mai bun mod, vom găsi o modalitate de a le conecta. Un film de 10 secunde ar putea fi folosit pentru a rezuma rapid o poveste scrisă de un reporter. Dacă spectatorii sunt interesați să afle mai multe, acele posturi îi pot încuraja să verifice întreaga poveste pe site-uri”.
Baron a adăugat că industria jurnalismului, în special jurnalismul local, cu siguranță „suferă” în acest moment, „nu este pe moarte”: „În 2009, New York Times vorbea despre faliment. Astăzi s-a întors, are 2.000 de oameni angajați în redacția sa, este foarte profitabil și continuă”. (redacția UZPR)
Foto: pixabay.com