◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro29.02.2024

Jurnaliștii și YouTube – o strategie

Implementarea unei strategii YouTube poate fi o modalitate surprinzător de eficientă pentru organizațiile de știri de a obține sustenabilitate financiară. „Una dintre cele mai importante surse de consum de știri din lume este YouTube”, a declarat Adriana Peña Johansson, strateg de marketing și media, în timpul unui webinar recent al ICFJ Global Crisis Reporting Forum.

Deși jurnaliștii nu au nevoie de cunoștințe extinse pentru a începe, este esențial pentru ei să înțeleagă cum funcționează YouTube.

Jumătate dintre utilizatorii de internet din SUA urmăresc videoclipuri online zilnic, iar peste 90% dintre utilizatorii online la nivel global urmăresc videoclipuri cel puțin o dată pe săptămână. Jurnaliştii ar trebui să dezvolte o strategie pentru a ajunge la aceste audienţe pe platforme centrate pe video, argumentează Johansson: „YouTube a depus mult efort cu partenerii de știri pentru a înțelege care sunt nevoile unui anumit tip de producere de conținut. YouTube oferă o monetizare mai rapidă decât alte rețele sociale, are bariere reduse pentru a intra și costuri de producție relativ scăzute pentru a începe”.

Potrivit ijnet.org , cunoașterea modului în care publicul preferă să consume conținut video poate sta la baza strategiilor pentru a stimula implicarea. YouTube oferă mai multe formate pentru utilizatori, inclusiv scurtmetraje, clipuri video, videoclipuri lungi, videoclipuri live și podcasturi.

Printre cele mai populare tipuri de conținut de pe YouTube se numără dezbaterile și panel-urile, evenimentele pe bloguri live, explicațiile și documentarele, adaugă Johansson.

Publicarea de conținut care rezonează cu publicul poate ajuta la crearea unei comunități puternice. „Când evaluați impactul conținutului video, priviți mai întâi vizionările”, sugerează Johansson.

Pentru a folosi YouTube la întregul său potențial, jurnaliştii ar trebui să apeleze la analizele lor pentru a-şi informa deciziile editoriale pe YouTube. Cu cât mai mulți utilizatori interacționează cu conținutul, cu atât acesta se va clasa mai sus în algoritmul YouTube. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *