◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro25.04.2024

Jurnalismul dă năvală pe… TikTok

TikTok a devenit o forță majoră pe rețelele sociale – dar jurnalismul și publicațiile nu au reușit, până în acest an, să aibă un impact asupra aplicației. Dar în 2022 ceva s-a schimbat pe TikTok și multe posturi de știri și-au văzut conturile din aplicație explodând în popularitate.
Publicația Press Gazette a aflat de ce și a adunat, de asemenea, sfaturi ale editorilor pentru succes pe TikTok.
Șeful departamentului digital Sky, Nick Sutton, a declarat că, atunci când radiodifuzorul s-a întâlnit pentru prima dată cu directorii Bytedance, fondatorul TikTok, în 2019, pentru a-i întreba despre trecerea la aplicație, au avut îndoieli că știrile vor avea vreodată un loc pe platformă, deoarece aceasta trebuia să fie un loc „vesel”. Între timp, însă, furnizorii de știri au ajuns să se îngrămădească la aplicație, iar mulți dintre cei care au sosit aici devreme au un număr de abonați de peste un milion, alții preconizând o creștere a abonaților de șase sau șapte cifre în 2022.
Chiar și BBC News, care odinioară a luat în derâdere pe TikTok ca fiind un loc pentru „știri ușoare”, s-a alăturat aplicației în martie, potrivit pressgazette.co.uk
De ce jurnalismul devine mai popular pe TikTok?
Multe dintre punctele de vânzare care au acum șapte cifre urmărite pe TikTok au înregistrat o mare creștere pentru prima dată după începutul războiului din Ucraina. Sky News, de exemplu, a înregistrat 600.000 de adepți noi în primele cinci zile ale invaziei ruse, iar Vice World News și-a a crescut de la 100.000 la 1 milion în primele trei săptămâni de război.
În timp ce majoritatea editorilor de știri din Marea Britanie și SUA au observat creșteri uriașe ale urmăritorilor lor TikTok în primele săptămâni ale războiului, această tracțiune sporită a continuat pe măsură ce interesul mai larg pentru război a scăzut. „Războiul a dat un impuls. Cu siguranță, ne-a determinat să punem mai mult conținut pe TikTok și sunt sigur că a fost același lucru pentru alți editori”, spune Sutton, adăugând că Sky News a înregistrat o creștere zilnică a abonaților de la 1.300 la… 14.000 în întreaga lume. Situația este similară la Vice World News, spune producătorul video Nabihah Parkar, care conduce producția TikTok a postului.
Și modificările aduse formatului TikTok pot explica această explozie a posturilor de știri pe platformă. „S-a trecut de la videoclipuri de 30 de secunde la videoclipuri de 60 de secunde și de 90 de secunde. Acum există videoclipuri de până la 10 minute. Abilitatea de a crea videoclipuri mai lungi a ajutat, cu siguranță. Timpul suplimentar înseamnă că se poate extinde o poveste mai complexă”, detaliază Parkar.
Sky News postează în mod regulat și cea mai mare parte a conținutului său Tiktok este material reutilizat de la producția sa TV, care apoi este editat și optimizat pentru platformă. Vice World News, între timp, postează o gamă mult mai diversă de videoclipuri pe TikTok.
Atât Sutton, cât și Parkar au spus, de asemenea, că valoarea raportării globale de primă mână este primordială. (redacția UZPR)
Foto: Wikipedia

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *