◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro28.03.2024

O specie „hibrid”: jurnalistul influencer

O serie de specialiști și autori preocupați de evoluția informării publicului și-au pus problema direcționării oneste a informației către consumatori care au ajuns, în timp, blazați de asaltul neîncetat al senzaționalului și tot mai puțin interesați de conținutul quality. Dar chiar și în aceste condiții, vocația jurnaliștilor trebuie să găsească o cale. Astfel, în deplin acord cu vremurile, o nouă „specie” profesională se ivește timid, dar sigur, din straturile jurnalismului modern: jurnalistul influencer.
O parte importată a profesiei este aceea de a face cât mai interesant și atractiv conținutul infrmației pe care o transmite jurnalistul. Date fiind gusturile tot mai sofisticate ale unui public care paradoxal se poate dovedi imun la tragedii, dar în același timp poate intra în panică la cea mai mică adiere, jurnalistul influencer este acel profesionist care știe să atragă atenția. Pentru asta are nevoie nu doar de stăpânirea perfectă și extinsă a limbii și a mijloacelor moderne de comunicare, ci și de credința nestrămutată că este nevoie să fie în același timp și reporter, și entertainer, și, nu în ultimul rând, un om cultivat, capabil de conexiuni care să capteze atenția spre știre și context. Influencerii momentului au demonstrat că au capacitatea de a menține auditoriul „captiv” în farmecul și forța lor de expresie, așa că jurnaliștii viitorului foarte apropiat pot să „fure” multe dintre mijloacele de acces nemijlocit la interesul publicului pe care le folosesc influencerii.
Demn de menționat, în context, este faptul că jurnalismul ar putea atenua mult din aura de frivolitate care înconjoară termenul de influencer, iar jurnalistul care ar intenționa să devină un astfel de „hibrid” are posibilitatea să-și facă meseria la aceleași cote înalte și, în același timp, să facă informația să ajungă cu adevărat la un public atât de asaltat de informație, încât poate „scăpa” esențialul.
Ca în toate timpurile și în toate evoluțiile profesionale umane, jurnalistul influencer este deja printre noi și a început să înscrie puncte în lumea haotică a știrilor contemporane, în care este tot mai greu de navigat și implicit mai dificil de păstrat alert interesul publicului. În fond, un jurnalist- influencer de calibru va ști să capteze rapid și cu cele mai eficiente mijloace interesul auditoriului chiar și pentru cele mai „seci” informații. Cu atât mai mult în cazul celor majore.

(Revista UZP nr. 17/2020)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *