◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro19.04.2024

Giganții Tech absorb aproape toată publicitatea online din Canada

Google și Facebook au obținut 80% din veniturile din publicitatea online de 12,3 miliarde de dolari din Canada în 2021, de două ori mai mari decât veniturile din sectoarele de televiziune și ziare împreună.

Poziția acestor giganți le oferă puterea de a stabili, modifica sau retrage termenii implicați în punerea la dispoziție a știrilor pentru public. Acești termeni influențează modul în care știrile sunt distribuite, promovate, consumate și plătite. De asemenea, ei dictează cine deține și controlează datele privind audiența generate de astfel de activități.

Dezbaterea cu privire la Legea Știrilor Online (Bill C-18) a fost deturnată de critici care acuză că este vorba doar despre un singur lucru: să convingă Google și Facebook să plătească pentru link-uri către conținut de știri.

În acest moment, legea se va aplica doar pentru Google și Facebook, dar ar putea fi aplicată Apple, Microsoft, Samsung și altor câtorva agregatori de știri foarte mari în viitor.

Pentru a aborda condițiile comerciale dezechilibrate existente, legea impune platformelor digitale să negocieze acorduri corecte de transport și compensare cu mass-media de știri eligibile. Se așteaptă ca platformele digitale să plătească companiilor de știri canadiene între 150 milioane și 329 milioane de dolari pe an, odată ce actul va intra în vigoare, majoritatea mergând către radiodifuzori precum Bell, Rogers, CBC și Quebecor (75 la sută), iar restul pentru tipărire și grupuri digitale precum Postmedia, The Globe and Mail, Winnipeg Free Press și Saltwire Network.

Google și Facebook au încheiat deja sute de înțelegeri cu aceste grupuri, parțial pentru a ține la distanță măsuri de reglementare precum C-18. De exemplu, Google a încheiat 150 de acorduri cu grupuri de știri canadiene și a oferit finanțare pentru 229 de instituții de știri din Fondul său de ajutor de urgență pentru jurnalism din 2020.

„Dar, deoarece aceste oferte sunt private, se cunosc puține lucruri despre ele. Cu toate acestea, una dintre cele mai bune caracteristici ale actului este interdicția pentru platformele digitale – precum cele menționate mai sus – să ofere orice serviciu de știri sau să le supună unor dezavantaje nejustificate. Este o măsură care ar fi la îndemână chiar acum pentru a contracara eforturile Google de a degrada calitatea rezultatelor căutării sale pentru sursele de știri canadiene, ca parte a campaniei sale de a ucide Bill C-18”, scrie Dwayne Winseck, profesor la Școala de Jurnalism și Comunicare de la Universitatea Carleton.

Legea Știrilor Online nu se referă doar la obligarea Google și a Facebook să plătească pentru link-uri către conținutul de știri, ci și la resetarea condițiilor comerciale dintre platformele digitale foarte mari și industria de știri, potrivit nationalobserver.com. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *