◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro14.07.2024

Inteligența artificială
în redacții, „un moment de risc maxim pentru organizațiile de știri”

Cel mai recent Raport al Reuters Institute for the Study of Journalism a oferit o perspectivă asupra modului în care tehnologia va continua să se schimbe și să modeleze acoperirea știrilor.

 

„Incertitudine suplimentară”

Inteligența artificială (AI) ridică noi provocări industriei de știri. Odată cu concedieri în masă, închideri și alte reduceri din cauza creșterii costurilor și a scăderii veniturilor din publicitate, încrederea societății în mass-media a scăzut la aproximativ 40%, potrivit sondajului, iar AI a sporit acest sentiment. AI poate, de asemenea, să orienteze traficul de pe site-urile de știri și din aplicații, arată studiul, adăugând că ar putea duce la „incertitudine suplimentară” cu privire la modul în care mediile informaționale ar putea arăta în câțiva ani.

Dintre cei aproape 10.000 de oameni chestionați în 47 de țări, a existat „suspiciune larg răspândită” cu privire la modul în care AI ar putea fi folosită pentru știri cum ar fi cele despre politică sau război.  Studiul a constatat că 52% dintre respondenții din SUA și 63% dintre respondenții din Marea Britanie au spus că nu s-ar simți confortabil cu știrile produse în principal cu AI, potrivit Euronews.

 

„Editorii trebuie să fie extrem de precauți”

Redacțiile încearcă să concureze cu companii de AI precum Google și OpenAI, care au tehnologia de a rezuma informațiile de pe site-urile de știri. Dar și companiile media încearcă să folosească inteligența artificială pentru uz propriu, deoarece poate reduce costurile și personaliza conținutul pentru utilizatori, arată studiul. Astfel de utilizări includ „puncte de marcare” generate de inteligența artificială la începutul povestirilor de la unii editori nordici sau un editor german care folosește un robot AI pentru a scrie mai mult de cinci la sută din poveștile sale publicate. Există chiar și cititori de știri radio și prezentatori de televiziune AI în unele părți ale lumii. „În general, suntem încă în fazele incipiente ale utilizării inteligenței artificiale de către jurnaliști, dar acest lucru este, de asemenea, un moment de risc maxim pentru organizațiile de știri, iar editorii trebuie să fie extrem de precauți cu privire la locul și modul în care implementează tehnologia”, se arată în studiu. (Roxana Istudor)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *