◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro30.05.2024

Hugo Travers, fondatorul HugoDecrypte, a ajuns cu știrile la tinerii care le evită

Poate că Hugo Travers poate fi considerat jurnalist în accepțiunea clasică a termenului, dar este unul dintre cei mai populari din Franța. Travers este fondatorul HugoDecrypte, un start-up media francez care oferă știri destinate în primul rând publicului tânăr. Ceea ce a început în urmă cu opt ani ca un canal de YouTube al unui student are acum 14 milioane de urmăritori pe conturile de socializare, 200 milioane de vizualizări lunare pe TikTok și alte 35 milioane pe YouTube. Contul de Instagram al lui HugoDecrypte are mai mulți urmăritori decât faimoasa publicație Le Monde, cotidianul francez considerat pe scară largă ziarul național, precum și decât BFMTV și France24, probabil cele mai populare două rețele de știri din Franța. Iar actualizarea sa zilnică de știri este cel mai descărcat podcast din țară, potrivit monitorului media ACPM, citat de CNN.

Travers a creat ceva care rezonează cu publicul tânăr care evită mass-media tradițională din Franța,. „Este văzut ca o sursă foarte sigură de știri”, susține Alice Anteaume, prodecan la Școala de Jurnalism „Sciences Po”.

Având în vedere pregnanța canalului de YouTube în rândul populației cu vârste între 15 și 34 de ani, majoritatea politicienilor importanți din Franța, inclusiv președintele Emmanuel Macron, s-au întâlnit cu Travers pentru a ajunge la un public mai tânăr – practic, Travers i-a găzduit pe aproape toți candidații pentru Președinție din 2022.

Francois Jost, profesor emerit la Universitatea Sorbonne Nouvelle din Paris și expert în mass-media franceză, a declarat că „folosirea imaginilor” pe canalul lui Travers a atras tinerii.

 

„Trebuie să creezi conținut acolo unde sunt oamenii”

Deși echipa HugoDecrypte nu se ferește de cele mai mari știri ale zilei, adesea caută îndrumări către publicul său în alegerea poveștii principale. Problemele de sănătate mintală sunt adesea prima poveste abordată, la fel ca și conflictele mai rar aflate în centrul atenției mass-media, cum ar fi cele din Sudan sau Republica Democrată Congo. „Ceea ce construim, încă din prima zi, este ceva serios în ceea ce privește știrile, în ceea ce privește abordarea jurnalistică. Desigur, formatul este diferit”, a spus Travers.

Canalul HugoDecrypte s-a lansat cu misiunea de a oferi audiențelor tinere franceze o modalitate rapidă și digerabilă de a înțelege știrile. „Generația mea petrece atât de mult timp pe YouTube; trebuie să creezi conținut acolo unde sunt oamenii…”, explică Travers.

Potrivit edition.cnn.com, HugoDecrypte s-a extins la o echipă de aproximativ 25 de angajați care lucrează într-un birou modern. Redacția reflectă publicul țintă – există o consolă de jocuri video în bucătărie, un câine cutreieră holurile și toată lumea pare să nu aibă mult peste 20 de ani.

Dincolo de lumea politicii, interviurile aprofundate ale lui Travers au devenit, de asemenea, repere pentru oricine promovează un film, o carte sau un serial TV în lumea francofonă. Succesul lui HugoDecrypte este notabil având în vedere starea sumbră a peisajului mass-media de știri franceze. În Franța, doar 11% dintre persoanele chestionate de un studiu plătesc pentru știri, potrivit Institutului Reuters.„În orice țară este nevoie de informații. Și în orice țară există tineri care vor să fie informați”, explică redactorul șef Benjamin Aleberteau. (redacția UZPR)

Foto: YouTube

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *