◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro29.03.2024

Pacienții-influenceri, noii „agenți de vânzări” ai industriei farmaceutice

Pacienții deveniti influenceri ai rețelelor sociale oferă în mod obișnuit sfaturi privind medicamentele eliberate pe bază de rețetă și au adesea legături strânse cu companiile farmaceutice, potrivit noilor cercetări de la Universitatea din Colorado Boulder, din SUA. Studiul, publicat în Journal of Medical Internet Research, oferă câteva dintre primele informații despre lumea în plină dezvoltare, slab reglementată, a așa-numiților „influenceri ai pacienților”. „Concluzia aici este că pacienții care influențează public acționează ca o formă de publicitate interactivă direct-to-consumer (DTC), împărtășindu-și cunoștințele și experiențele despre medicamentele cu comunitățile de adepți în care exercită o mare influență. Acest lucru ridică întrebări etice care necesită mai multe investigații”, susține autorul cercetării, Erin Willis. profesor de publicitate, relații publice și design media.

Studiul vine pe fondul preocupărilor tot mai mari cu privire la consecințele dăunătoare ale promovării medicamentelor pe rețelele sociale, în principal cel promovat agresiv pentru pierdere în greutate și care este destinat tratării unei boli.

Controversată încă de la începutul anilor 1980 și încă disponibilă doar în Statele Unite și Noua Zeelandă, publicitatea DTC permite companiilor de medicamente să vizeze consumatorii direct. Aproximativ jumătate dintre persoanele care își întreabă medicul despre un medicament îl primesc după ce au văzut o reclamă TV.

Odată cu scăderea încrederii în companiile farmaceutice și în mass-media tradiționale, producătorii de medicamente apelează acum la pacienți adevărați ca mesageri, companii precum Health Union conectându-i pentru parteneriate, relatează sciencedaily.com.

Willis a realizat interviuri individuale cu astfel de pacienți-influenceri cu o serie de afecțiuni, inclusiv lupus, fibromialgie, boala Parkinson, astm, HIV, boala celiacă, migrene cronice și perimenopauză. Majoritatea au declarat că au colaborat într-un fel sau altul cu o companie farmaceutică. Unii intervievați au postat direct comunicate de presă ale companiei pe paginile proprii de socializare. Alții au citit studii despre medicamente și au tradus rezultatele pentru urmăritori. Unii au fost plătiți pentru a posta conținut pentru companiile de medicamente. „Faptul că pacienții fără pregătire medicală împărtășesc în publicul larg informații despre medicamente ar trebui să ne alarmeze”, conchide Willis. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *