◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro19.04.2024

Și la noi, și la alții… „Pe cine” știi, mai relevant decât „ce” știi

Un studiu de anvergură, realizat de OnePoll, a pus în evidență faptul că 68% dintre adulții din Marea Britanie cred că oamenii își folosesc conexiunile pentru a obține un loc de muncă, mulți alții considerând că este folosită pe scară largă rețeaua de cunoștințe și rude pentru a se obține promovări (58%), pentru a-și pune numele pe liste exclusive de invitați (54%) și pentru a se câștiga experiență de lucru suplimentară (50%). De asemenea, un procent semnificativ dintre cei chestionați – 20% – au recunoscut direct că singurul motiv pentru care și-au obținut actualul loc de muncă este conexiunea social – adică intervenția cuiva.

Sondajul a clarificat, pe de altă parte, faptul că majoritatea oamenilor și-ar dori ca lumea să nu funcționeze în acest fel – 70% cred că ar trebui judecați doar pentru cine sunt, nu pentru cercul de cunoștințe. În plus, majoritatea celor foarte tineri, viitorul pieței muncii, afirmă că este total nedrept dacă o companie nu ia în considerare un candidat pentru un loc de muncă din cauza lipsei de… contacte relevante. Alți 78% dintre tinerii adulți cred că toți candidații la locurile de muncă ar trebui să fie evaluați pe baza potențialului lor. „Știm cât de dificil poate fi pentru oameni – în special pentru tinerii care încep – să pună un picior pe scara carierei. De aceea, este o adevărată rușine că studiile arată că mulți oameni cred că pe cine cunoști contează mai mult atunci când aplică pentru un loc de muncă decât ce știi să faci”, punctează Karen Handley, de la Virgin Media O2, compania care a comandat cercetarea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *