◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro04.05.2024

Changemakers – campanie europeană pentru implicarea masivă a tinerilor în combaterea dezinformării

Într-o epocă în care rețelele de socializare domină modul în care oamenii primesc știri, campania Gen Z Votes, prin  inițiativa Inițiativa Changemakers , se concentrează asupra combaterii dezinformării prin implicarea tinerilor alegători în crearea conținutului de promovare a alegerilor pentru PE.

Changemakers este o inițiativă cuprinzătoare a Asociației Colegiilor Universitare Europene (EucA), care derulează programe pentru a implica tinerii alegători de pe tot continentul. Cel mai recent program al său, Gen Z Votes, are loc în patru țări diferite și îi pune pe participanți la conducerea elaborării politicilor și a campaniilor de informare din jurul alegerilor.

În cadrul evenimentelor din Coimbra, Portugalia, Catania, Italia, Salonic, Grecia și Dubrovnik, Croația, 240 de participanți din 15 țări vor face brainstorming, filmează și montează conținut video captivant, menit să trezească interesul altor tineri alegători pentru a cere schimbarea. „Aceste videoclipuri urmăresc să arate puterea votului tinerilor, cum și de ce diferitele forme de participare civică la alegerile naționale și europene și impactul politicilor UE asupra vieții de zi cu zi”, a declarat un purtător de cuvânt al EucA, pentru Euronews. Scopul principal al EucA este de a stimula alegătorii tineri să creadă în puterea pe care o au în calitate de cetățeni ai UE și să adopte această putere atunci când vine vorba de alegerile pentru Parlamentul European din iunie. „Modul de a realiza acest lucru este dialogul cu tinerii folosind limba lor și înțelegerea faptului că se pot implica în politică fiind în zona lor de confort: rețelele sociale”, explică EucA.

 

Credință puternică în valorile UE

De la primele alegeri pentru PE, din 1979, prezența la vot a fost în scădere, dar această tendință s-a inversat pentru prima dată în 2019. O parte din motivul tendinței de creștere a prezenței la vot a fost fixat pe votul tinerilor implicați – voturile europenilor de sub 25 de ani au crescut cu 14 procente în acel an. De la ultimele alegeri, Belgia și Germania și-au redus vârsta de vot la 16 ani, alăturându-se Maltei și Austriei. De asemenea, Grecia și-a redus vârsta de vot, la 17, ani înainte de cele mai recente alegeri pentru PE.

„Tinerii europeni cred cu tărie în valorile UE, precum libertatea, democrația, egalitatea și statul de drept, așa că preocupările lor principale sunt cu siguranță legate de protecția acestora. Problemele legate de justiția socială, egalitatea rasială și discriminarea sistemică au câștigat o acțiune semnificativă în rândul adulților tineri”, arată EucA. De asemenea, capacitatea de a avea un cuvânt de spus cu privire la aspectele importante ale alegătorilor tineri – cum ar fi diversitatea, schimbările climatice și sănătatea mintală – a scos la iveală un grup nou de alegători sub 25 de ani. (redacția UZPR)

Foto: unsplash.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *