◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro29.04.2024

Google a primit o amendă uriașă pentru că nu a plătit conținutul de știri în Franța

Autoritățile de reglementare franceze au anunțat că amendează Google cu 250 milioane de euro pentru încălcarea angajamentelor privind plățile companiilor media pentru reproducerea conținutului lor online și pentru utilizarea materialului lor pentru chatbot-ul său AI fără acordul acestora, relatează Euractiv.

Google și-a asumat angajamente încă din anul 2022 să negocieze în mod echitabil cu organizațiile de știri franceze, la un an după ce Autoritatea pentru Concurență a lovit gigantul tehnologic din SUA cu o amendă de 500 milioane de euro. Conform angajamentelor sale, gigantul tehnologic american trebuie să ofere organizațiilor de știri o ofertă transparentă de plată, în termen de trei luni de la primirea unei plângeri privind drepturile de autor. Însă autoritatea de reglementare a declarat că impune noua amendă Google pentru „nerespectarea angajamentelor luate în 2022” și pentru că nu a negociat cu „bună-credință” cu editorii de știri.

Gigantul tehnologic din SUA a folosit, de asemenea, conținut de la agențiile de presă pentru a-și antrena platforma de inteligență artificială – Bard (cunoscută acum ca Gemini) – fără a-i anunța pe aceștia sau autoritatea de reglementare.

Google nu a oferit editorilor și agențiilor de presă o soluție care să le permită să se opună utilizării conținutului lor, „împiedicându-le” capacitatea de a negocia remunerația, a adăugat autoritatea.

Google a fost de acord să „nu conteste faptele”, ca parte a procesului de soluționare, și a propus „o serie de măsuri corective” ca răspuns la deficiențele identificate de autoritate.

Într-o declarație, compania a spus că amenda este disproporționată și nu „a luat în considerare suficient eforturile pe care le-am făcut pentru a răspunde și a rezolva preocupările ridicate”.

După o rezistență inițială, Google și Facebook au fost de acord să plătească unor mass-media franceze pentru articolele afișate în căutările web. Alte țări din Uniunea Europeană au contestat, de asemenea, Google cu privire la conținutul de știri. Organismul de supraveghere al concurenței din Spania a lansat o investigație asupra gigantului anul trecut, pentru presupuse practici anticoncurențiale, care afectează agențiile de presă și publicațiile de știri. În schimb, în 2022, autoritatea de reglementare antitrust din Germania a abandonat o investigație asupra serviciului News Showcase, de la Google, după ce gigantul tehnologic a făcut „ajustări importante” pentru a atenua preocupările legate de concurență. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *