◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro17.04.2024

Adolescența cu bune și cu rele – febra examenelor

Fiecare început de ciclu școlar reprezintă pentru mulți elevi o provocare și un prilej de afirmare într-o colectivitate. Am observat, de-a lungul anilor, că elevii sunt foarte receptivi în clasele V-VII, studiază foarte bine și temeinic la toate materiile, pentru ca, mai apoi, ajungând în clasa a VIII-a, să nu mai învețe la nimic altceva, decât la materiile de examen.

Presiunile la care sunt supuși absolvenții clasei a VIII-a sunt foarte mari, întrucât mulți nu realizează că, după Evaluarea Națională, există alți ani de școală, viața de elev nu se termină după acel examen, iar liceul la care ajung tinerii este important, dar nu definitoriu. Nu știu dacă părinții ori profesorii care predau materiile la care se susțin probele scrise le inoculează ideea de a se pregăti doar la acele obiecte (iar restul nu sunt importante, deci pot fi ignorate complet), cert este că, în clasa a IX-a, eventual după primele note mici, mulți devin conștienți de golurile acumulate în ultimul an de gimnaziu.

Ani de-a rândul, absolvenți clasei a VIII-a au venit și încă vin ca să le mulțumească profesorilor din gimnaziu pentru felul în care și-au făcut datoria, învățându-i tot ce le trebuia pentru a face față cu brio la liceu.

Fiecare părinte își dorește tot ce este mai bun pentru copilul său, poate că unii părinți sunt chiar exagerat de duri, dar trebuie să înțelegem că fac acest lucru din dragoste. Chiar dacă situația financiară a familiei nu este prea bună, ei depun eforturi pentru ca elevul să facă pregătire suplimentară, ca să intre la liceul pe care și l-a dorit și să nu li se reproșeze vreodată că sunt responsabili de eșecul copilului lor.

Mulți au tendința de a spune că liceul pe care îl urmezi te marchează pentru toată viața. Părerea mea este că un elev bun și foarte bun poate intra la școala pe care și-o dorește fără să facă pregătire, iar dacă, printr-o eroare, a ajuns la un liceu mult mai slab, poate face performanță, dacă învață temeinic.

Adolescența este o perioadă grea, cu multe provocări și schimbări, iar părinții trebuie să fie foarte receptivi și îngăduitori cu tinerii, să le insufle ideea că pot face față foarte bine examenului care îi așteaptă. Pentru copii este important să vadă în adulți niște prieteni pe care se pot baza oricând, iar o încurajare din partea lor valorează enorm.

O familie unită, în care există dragoste și respect, va reuși întotdeauna să facă față tuturor încercărilor, chiar și unui eșec ori unei adolescențe cu rezultate școlare sub așteptări. Important este, cred eu, să vrem, nu doar să demonstrăm că am încercat.

 

 

Alina Ane-Maria Pripon

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *