◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro25.07.2024

Circulația știrilor într-o lume marcată de provocări, incertitudini și dezinformare

Lumea se schimbă într-un ritm rapid și la fel rolul și mijloacele jurnalismului, al mass-media. În 2024, potrivit digitalinformationworld.com, continuă conflicte deschise între stat și există, de asemenea, probleme ca schimbările climatice și condițiile economice incerte, care au pus jurnalismul în pericol. Mai mult decât atât, nu există o piață publicitară mare, cookie-uri de la terți și mai puțin trafic au dat startul declinului jurnalismului și efectul este estimat să continue și în 2024. Platformele de social media au scăzutt și ele vizibilitatea știrilor, iar multe site-uri la care oamenii făceau apel frecvent pentru știri înregistrează o scădere a traficului. Inteligența artificială joacă, de asemenea, un rol important în scăderea circulației știrilor, deoarece acum este folosită și în multe motoare de căutare. Multe modele AI de la Google și Microsoft încearcă modele de AI care pot oferi răspunsuri directe la întrebări, în loc să afișeze diferite site-uri web. Microsoft Bing a fost alimentat de ChatGPT să ofere știri în timp real, după ce a „studiat” știrile pe tot internetul. Google a lansat, de asemenea, un model AI cunoscut sub numele de Gemini, care va alimenta Google Bard.

Din perspectiva industriei, este de menționat faptul că aproximativ 20.000 de locuri de muncă în mass-media au fost pierdute în 2023 numai în SUA. Există și „redacții fantomă”, cu un singur reporter angajat. Pe de altă parte, redacțiile digitale care au devenit populare prin intermediul rețelelor sociale se descurcă ceva mai bine. Știrile se concentrează tot mai mult pe audio și pe videoclipuri, ca urmare a comportamentului în schimbare al publicului cu privire la informare. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *