◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro29.04.2024

Cele mai puternice companii ale lumii în 2023

Companiile americane domină topul global, care include doar două dintr-o singură țară europeană.

Amazon a fost desemnat cel mai mare brand din lume în 2023, având o valoare estimată de 299,28 miliarde de dolari. Într-un studiu publicat de agenția de analiză financiară TradingPedia, gigantul american de comerț electronic a urcat în clasament peste Apple, care a pierdut 16% din valoare, până la 297,51 miliarde de dolari. Google s-a clasat pe locul al treilea, crescându-și valoarea cu aproape 18 miliarde de dolari față de anul trecut, ajungând la 231,38 miliarde de dolari.

SUA sunt de departe cea mai reprezentată țară în top 20 al clasamentului, reprezentând jumătate din companiile listate pentru o valoare totală de aproximativ 1,5 trilioane de dolari. Cea mai mare companie din afara SUA este compania de tehnologie sud-coreeană Samsung, ocupând locul șase, la 99,66 miliarde de dolari, potrivit Euronews.

Europa figurează doar de două ori în top 20, în ambele cazuri datorită Germaniei: valoarea Deutsche Telekom, de 62,93 miliarde de dolari, o plasează pe locul 11, în timp ce compania de vehicule de lux Mercedez-Benz este pe locul 16, cu 58,8 miliarde de dolari.

Pe de altă parte, s-a constatat că doar 30 din 195 de țări au mărci în topul global 500, iar aproape jumătate dintre ele (14) sunt europene. De asemenea, există doar 20 de națiuni cu mai mult de trei mărci în primele 500: SUA, Coreea de Sud, China, Germania, Japonia, Regatul Unit, Arabia Saudită, India, Franța, Canada, Italia, Spania, Suedia, Rusia, Emiratele Arabe Unite, Australia, Elveția, Singapore, Brazilia și Țările de Jos.

SUA și China sunt liderii clari pe scena mondială, reprezentând 202 și, respectiv, 79 din primele 500 de mărci. Între primele 100, mai mult de jumătate (53) sunt din SUA și 22 din China. Germania are șapte mărci în top 100, urmată de Japonia cu șase, Coreea de Sud, cu patru, și Marea Britanie, cu trei. (redacția UZPR)
https://www.tradingpedia.com/2023/12/19/map-reveals-the-most-valuable-brands-around-the-world-in-2023/

Foto: Wikipedia

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *