◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro29.02.2024

Alfabetizarea media, obligatorie pentru elevii
din California

California va deveni anul viitor unul dintre puținele state din SUA care va preda elevilor alfabetizarea media, o mișcare pe care experții o consideră imperativă într-un moment în care noile tehnologii ridică provocări fără precedent în identificarea informațiilor false.

Un proiect de lege de stat obligă școlile publice să implementeze alfabetizarea media, un set de abilități care includ recunoașterea datelor falsificate, identificarea știrilor false și generarea de conținut responsabil pe internet.

Cercetătorii au avertizat de mult că actualul ecosistem digital a avut consecințe grave asupra tinerilor și au susținut că o astfel de instruire ar putea face diferența. Asociația Americană de Psihologie a îndemnat deja părinții și școlile să predea alfabetizarea media înainte de a expune tinerii la platformele de social media, potrivit theguardian.com.
Doar 18 state americane au adoptat standarde sau cerințe formale de educație mediatică până acum.

California a încorporat treptat alfabetizarea media în legislația educațională de mai bine de un deceniu. Noul proiect de lege duce lucrurile mai departe, arată Alice Huguet, cercetător și profesor de politici pentru elevi de până până în clasa a XII-a la Rand Corporation: „Mult din această acoperire se concentrează pe alfabetizarea media ca verificare a faptelor, dar este mai complexă decât atât – include recunoașterea manipulării emoționale, a absenței faptelor și a intenției autorului. Este vorba despre exercițiul de a fi un gânditor critic”.

Pe de altă parte, în loc ca alfabetizarea media să fie un curs de sine stătător, proiectul de lege cere ca școlile să încorporeze lecțiile în disciplinele de bază existente, de la artele limbajului și istorie până la știință și matematică. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *